Activitate extrașcolară – Cum combatem violența?

Informații generale

Coordonator: prof. Catargiu Agripina Daniela

Grupul ţintă: clasa a – VII – A

Argument: Pentru a putea preîntâmpina și dezarma un comportament violent în școală trebuie mai întâi să clarificăm și să înțelegem conceptul de violentă, să aflăm cauzele acesteia și în final să fie concepute măsurile de combatere și prevenire.

Spre deosebire de agresivitate – care reprezintă potențialitatea ce permite dirijarea acțiunii și ține de gândire și analiză fiind intrinsecă -, violența este acțiunea în sine, dezorganizarea brutală a personalității sau colectivității și afectează atât individul cât și mediul în care acesta se manifestă. Violența nu este ereditara, dar este contagioasă….

A elabora strategii, proiecte de prevenire a violenței școlare implică a ține cont de toți factorii (temperamentali, sociali, familiali) care pot determina comportamentul violent al copilului. Școala are un rol important în prevenirea violenței și asta nu numai în condițiile în care sursele agresivității sunt în mediul școlar ci și în situația în care sursele se află în exteriorul granițelor școlii.

Obiective

  1. Să explice noţiunea ,, violență’’.
  2. Să identifice tipurile de violență.
  3. Să identifice modalități de combatere a violenței.
  4. Să dezvolte elevilor abilități empatice.


Resurse umane:
elevii clasei menţionate

Metode şi tehnici: Explicaţia, problematizarea, asalt de idei, conversația, situație – problemă, discuția, explicație.

Materiale utilizate: tabla, foi.

Forme de organizare:  individual, frontal.

Descrierea activităţii

  • Folosind metoda asaltul de idei se explică noțiunea de violență.(Ce înseamnă violență? Încercaţi să formulaţi o definiţie. Ce imagine vă vine în minte când cineva pronunţă acest cuvânt?).
  • Doamna dirigintă propune spre dezbatere un caz de violență.
  • Colectivul clasei vor trebui să identifice tipul de violență și să propună soluții. Pe baza exemplelor sunt deduse toate tipurile de violență care s-ar regăsi la nivelul unei școli. Sunt completate pe un poster intitulat,, Cum combatem violența?
  • La sfârșitul activității elevii pe hârtie roșie vor marca mana dreaptă, o vor decupa și vor nota un mesaj anti violență.
  • Au loc discuţii pe baza celor prezentate.

Rezultate așteptate

  • Observarea comportamentului elevilor pentru a putea preveni manifestările violente ale acestora prin discuții atât cu elevii în cauză cât și cu familiile lor.
  • Omogenizarea colectivului determină respect față de  colegii și cadrele didactice.

Profesor Catargiu Agripina Daniela, Școala Gimnazială Valea Moldovei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.