Un model alternativ de învățare a istoriei medicinei

Predarea istoriei medicinii este, de obicei, inclusă în programa cursurilor de știinţe umaniste disponibile pentru studenții înscriși la Facultatea de medicină. Responsabilitatea profesorilor implicați în programele de predare a științelor medicale umaniste este aceea de a arăta studenților că istoria medicinei este o mare oportunitate pentru practica medicală bazată pe dovezi. Proiectul nostru prezintă un model alternativ de învățare a istoriei medicinei, într-o încercare de a depăși decalajul dintre practica clinică și perspectiva istorică a medicinii umaniste, prin reprezentarea unor scenarii istorice și integrarea dovezilor istorice în contextul educațional specific.

Proiectul ALCMAEON (Design a Digital Collection to Include Medical Museum in the Teaching of Medical Humanities and Promote Object-Based Learning Education Model) își propune să inoveze predarea istoriei medicinei printr-o abordare educațională nouă, focalizată pe învățarea pe obiect și să dezvolte o integrare mai bună a componentelor istorice, etice și psihosociale în disciplinele umaniste din studiul medicinei.

Grup țintă

Proiectul prevede o participare activă a experților, adică a doctorilor și lectorilor universitari ai disciplinelor umaniste din studiul medicinei și studenților facultăților de medicină.

Rezultate așteptate
  • Îmbunătățirea calității predării istoriei medicinei din cadrul cursurilor de știinţe umaniste disponibile în facultățile de medicină.
  • Promovarea abordării învățării bazate pe obiect în rândul studenților la medicină.
  • Promovarea colecțiilor universitare de obiecte disponibile în muzeele de istoria medicinei și recuperarea rolului lor pedagogic.
  • Promovarea legitimității discursului istoric prin autenticitatea obiectelor și valorii acestora ca resurse primare în educație.
  • Promovarea cunoașterii știintifice prin expansiunea interpretării obiectelor muzeale și extinderea cunoștintelor studentului.
  • Reiterarea relevanței istoriei medicinei prin abordarea metodologică a învățării bazate pe obiect.
Parteneri
  • Universitatea Complutense din Madrid – Spania
  • Universitatea din Bristol – Anglia
  • Pixel Associazione Culturale – Italia
  • Aristotelio Panepistimio Tesalonic – Grecia
  • Universitatea de studii din Roma La Sapienza – Italia
  • Universitatea de Medicina si Farmacie Grigore T.Popa Iasi – Romania
  • Fundatia EuroEd – Romania

Număr de referință: 2018-1-ES01-KA203-050606

Website: https://alcmaeon.pixel-online.org/index.php

Proiectul este dezvoltat sub egida programului de parteneriat strategic Erasmus+ Strategic Partnership programme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.