Comunicat de presă – Progres proiect

DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului Școlar Timpuriu
(POCU/73/6/6/106266)
Vă aducem la cunoștință, prin acest comunicat de presă, raportul de progres al proiectului DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului Școlar Timpuriu
(POCU/73/6/6/106266)

FUNDAȚIA EUROED Iași și CASA CORPULUI DIDACTIC ”GEORGE TOFAN” Suceava, în calitate de parteneri, au fost implicați în proiectul cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară Educaţie şi Competenţe, Operațiunea – Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
GRUPUL ȚINTĂ AL PROIECTULUI a fost format dintr-un număr de 132 de persoane din care 8 manageri școlari din 5 unități școlare defavorizate din Județul Suceava, persoane care au dorit să-și dezvolte competențele și abilitățile de management și în ceea ce privește reducerea abandonului școlar.

Principalele rezultate intermediare sunt:
  • 132 de cadre didactice și personal de sprijin, identificate, selectate și înscrise în proiect, asistate prin instrumente de sprijin pentru realizarea activităților practice, din 120 prevăzute inițial;
  • 5 cursuri acreditate MENC derulate: Mentoratul între teorie și practică; Multimedia în educație; Strategii didactice active performante; Comunicare, negociere, mediere; Resurse educaționale – tehnologie și creativitate;
  • 8 manageri și 14 experți în management educațional ce au parcurs Programul de formare în Mentorat, pentru stimularea și sprijinirea unui management de succes în școlile țintă și să identifice strategii proprii de dezvoltare instituțională prin aplicarea principiilor de asigurare a calității în educație;
  • 25 de cadre didactice și personal de sprijin ce și-au îmbunătățit competențele transversale;
  • 25 de cadre didactice și personal de sprijin ce au participat la un program de formare în domeniul prevenirii abandonului școlar;
  • 103 cadre didactice/personal de sprijin din GT sprijinite prin instrumente de sprijin pentru derularea activitatilor practice la clasă;
  • 103 cadre didactice/personal de sprijin din GT sprijinite prin instrumente de sprijin pentru derularea activitatilor practice;
  • 103 proiecte didactice pentru defasurarea activitatilor practice cu elevii/prescolarii elaborate în cadrul proiectului si evaluate;
  • 51 de persoane din GT – cadre didactice si personal de sprijin din 5 unitati scolare defavorizate din judetul Suceava care îsi consolideaza si dezvolta compentele profesionale prin schimburi de cunostinte, metode si bune practici;
  • 51 cadre didactice si personal de sprijin participante la activitati de schimb de idei, metode si bune practici în vederea combaterii si prevenirii abandonului scolar în scolile tinta;
  • 2 ateliere de lucru cu teme secundare legate de prevenirea abandonului școlar, organizate pentru schimbul de idei, metode, bune practici între experți și cadrele didactice;
  • O Metodologie de dezvoltare a mentoratului didactic elaborată;
  • 62 cadre didactice din GT membre a retelei locale de mentorat didactic;
  • Un număr de 32 Parteneriate locale ProEducatie încheiate si 1 eveniment pentru a facilita implicarea actorilor locali si pentru a prezenta actiuni realizate în parteneriat pentru prevenirea parasirii timpurii a scolii realizat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.