Educaţia – injecţie împotriva violenţei

A învăţa că în viaţă mai uşor se poate învinge ura cu dragos­tea, minciuna cu adevărul şi violenţa cu abnegaţia ar trebui să fie un element fundamental în educaţia oricărui copil!

Mahatma Gandhi

Informații generale

Coordonator: prof. Catargiu Agripina  Daniela

Grupul ţintă: clasa a – VII- a C

Argument: Şcoala este o parte integrantă a comunităţii largi, iar problemele cu care se confruntă ca instituţie şi mediu de formare a tinerilor privesc întreaga societate. Violenţa umană, indiferent în ce context se manifestă, este inerentă naturii umane, dar acest lucru nu înseamnă ca nu trebuie să i se dea un răspuns ferm, prin acordarea unui rol special prevenirii și combaterii acestui fenomen social.

A lupta contra violenței şcolare înseamnă a ameliora calitatea relaţiilor şi a comunicării între toate persoanele angrenate în actul educaţional.

Obiective

  1. Formarea unui stil pozitiv de relaţionare interpersonală.
  2. Identificarea şi împărtăşirea emoţiilor în timpul lucrului.
  3. Reglarea emoţiilor şi a comportamentului în situaţii problemă.

Resurse umane: elevii clasei menţionate

Metode şi tehnici: explicaţia, problematizarea, asalt de idei, conversația, situație – problemă, discuția, explicație.

Materiale utilizate: tabla, foi, carioci, poster.

Forme de organizare: individual, grupe, frontal.

Descrierea activităţii

  • Colectivul clasei va fi împărţit în două grupe. Prima grupă va identifica sinonime pentru cuvântul „educaţie” iar cealaltă grupă pentru „violenţă”.  şi vor fi aplicate sub forma unor jetoane pe un panou din clasă.
  • Elevii se vor grupa în perechi. Fiecare participant primeşte o foaie colorată, decupată în formă de jumătate de  fluture, pe care va trebui să scrie reacţiile sale în momentele de furie. „CÂND SUNT FURIOS EU…………….”.
  • În perechi, se va face schimb de fişe şi fiecare va trebui să găsească şi să spună colegului câteva posibile metode de autocontrol, pentru a evita reacţiile negative ale furiei asupra celor din jur, cât şi asupra sa, în cazul în care nu se exteriorizează. Se vor întregii fluturaşii pe un panou.
  • Au loc discuţii pe baza celor prezentate.

Rezultate așteptate

  • Dezbaterea şi încurajarea exprimării opiniei elevilor.
  • Număr mic de cazuri de violență la nivelul clasei.
  • Gestionarea unor situații concrete de violență (auto-control, negocierea conflictelor, comunicare, mijloace de auto-apărare);

Profesor Catargiu Agripina  Daniela, Școala Gimnazială Valea Moldovei

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.