Implicare grup-țintă – rețeaua de mentorat

In cadrul proiectului „DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu” obiectivul principal este îmbunătățirea competențelor a 120 de cadre didactice si personal de sprijin din învățământul preuniversitar în vederea creșterii calității serviciilor educaționale în 6 unități școlare defavorizate din Județul Suceava, prin activități orientate pe nevoile elevilor si sprijinirea managerilor acestor scoli pentru creșterea calității în educație.

Partenerii noștri asociați – anume cele 6 unități defavorizate sunt:
  1. Școala Gimnaziala Valea Moldovei, Comuna Valea Moldovei, Județul Suceava
  2. Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca (cu grădinița Probota), oraș Dolhasca, Județul Suceava
  3. Centrul Școlar de Educație Incluziva Suceava, Județul Suceava
  4. Școala Gimnaziala Burla (Grădinița Burla), comuna Burla, Județul Suceava
  5. Școala Gimnaziala Rotunda (Grădinița), localitatea Rotunda, orașul Liteni, Județul Suceava
  6. Școala Gimnaziala Budeni (de care aparține momentan Grădinița Probota care aparținea de Liceul Dolhasca in momentul scrierii si începerii proiectului)
Cadre didactice

Din unitățile menționate am selectat 132 de cadre didactice care au demonstrat ca au abilitați profesionale deosebite dar si motivația necesara pentru a le îmbunătăți (intrarea in grupul țintă a presupus depunerea si completarea documentației specifice, a actelor de studii si care demonstrează experiența profesionala) dar si a unui C.V. însoțit de Scrisoare de Motivație.

Pentru aceasta (dar nu numai), in cadrul sub activității 2.1., am oferit persoanelor din Grupul Țintă următoarele:

  1. 4 Experți monitorizare cu experiența ca mentori si cadre didactice
  2. O platforma funcțională (care ajuta si la atingerea obiectivului TIC cu trening de utilizare si suport tehnic
  3. Un site pentru publicare articole, experiențe, studii de caz, etc
  4. O camera de chat pentru comunicare directa si de grup

Din Grupul Țintă al proiectului Mentorii au ales persoane pe care doresc sa le mentoreze in vederea îmbunătățirii activității didactice si scăderii riscului de abandon școlar al claselor (atât la clasa mentorului cat si a mentoratului).

Relația Expert Monitorizare – Mentor – Mentorat este nominal evidențiată in tabel, după cum urmează:
Mentori

Inițial in cadrul Rețelei s-au înscris toți cei 47 de mentori absolventi ai cursurilor de mentorat; deși au contribuit la atingerea obiectivelor de formare profesionala, Dl. Nastasiu si Dna Ciofu nu au mai putut face parte din rețea.

General, din 132 de persoane care aveau acces la acest program de sprijin,

  • 2 mentori din 47 nu au participat, si,
  • din 85 pe persoane care au participat la alte cursuri 64 s-au înscris in rețea ca mentorați.
  • Dintre acest 64, Dna Nastasiu s-a retras odată cu mentorul dumneaei,
  • Dna Marocico s-a retras după ce a avut destula activitate (din motive obiective) iar,
  • mentorata Dnei Ciofu s-a transferat la alt mentor si a continuat sa faca parte din retea.

Așadar, la finalul lunii Iulie avem 45 de Mentori si 62 de mentorați înscriși in rețea. Rata de transfer din GT către rețea este de 84.09% (de la 132 la 111) iar rata de abandon din rețea este de 3,6% (de la 111 înscriși inițial la 107 înscriși in prezent). De menționat este ca din 132 de persoane înscrise in GT doar 2 si-au încetat activitatea  pana la finalul lunii Iulie 2020, si asta numai după atingerea indicatorilor relevanți (ex. formare profesionala), ambele ieșind si din rețea odată cu părăsirea proiectului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.