Implicare grup-țintă

In cadrul proiectului „DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu” obiectivul principal este îmbunătățirea competențelor a 120 de cadre didactice si personal de sprijin din învățământul preuniversitar în vederea creșterii calității serviciilor educaționale în 6 unități școlare defavorizate din Județul Suceava, prin activități orientate pe nevoile elevilor si sprijinirea managerilor acestor scoli pentru creșterea calității în educație.

Partenerii noștri asociați – anume cele 6 unități defavorizate sunt:
  1. Școala Gimnaziala Valea Moldovei, Comuna Valea Moldovei, Județul Suceava
  2. Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca (cu grădinița Probota), oraș Dolhasca, Județul Suceava
  3. Centrul Școlar de Educație Incluziva Suceava, Județul Suceava
  4. Școala Gimnaziala Burla (Grădinița Burla), comuna Burla, Județul Suceava
  5. Școala Gimnaziala Rotunda (Grădinița), localitatea Rotunda, orașul Liteni, Județul Suceava
  6. Școala Gimnaziala Budeni (de care aparține momentan Grădinița Probota care aparținea de Liceul Dolhasca in momentul scrierii si începerii proiectului)

Din unitățile menționate am selectat 132 de cadre didactice care au demonstrat ca au abilitați profesionale deosebite dar si motivația necesara pentru a le îmbunătăți (intrarea in grupul țintă a presupus depunerea si completarea documentației specifice, a actelor de studii si care demonstrează experiența profesionala) dar si a unui C.V. însoțit de Scrisoare de Motivație.

Grupul țintă

După selectarea grupului țintă, am oferit acestor cadre didactice merituoase posibilitatea implicării in activitățile specifice – unele mai dificile si mai solicitante decât altele.

Din nefericire toate cursurile la care cadrele au putut sa se înscrie au avut număr maxim de participanți astfel încât nu am putut sa oferim posibilitatea participării la toate cursurile pentru toate cele 132 de persoane.

In consecință, cursul  „Mentoratul intre teorie si practica – Responsabilizarea profesorului fata de problematica abandonului Școlar” organizat de către Fundația EuroEd a avut 2 grupe, una in cadrul sub activității 1.1. si una in cadrul sub activității 3.1.. Au participat predominant manageri si personal de sprijin din școlile menționate, mai exact 25 persoane la prima grupa si 22 persoane la ce-a de-a doua grupa.

Activități
Activitatea 1.1.

Au urmat cursurile cu credite organizate de partenerul Casa Corpului Didactic George Tofan din Suceava in cadrul Activității 1.1., astfel:

  • Multimedia in educație – 22 Credite Profesionale Transferabile; (89 ore) – 1 grupa: 26 cursanți
  • Strategii didactice active performante – 25 Credite Profesionale Transferabile (89 ore) – 1 grupa: 26 cursanți   
  • Resurse educaționale – tehnologie si creativitate – 22 Credite Profesionale Transferabile (89 ore) – 1 grupa: 24 cursanți     
  • Comunicare, negociere, mediere in educație – 22 Credite Profesionale Transferabile; (89 ore) – 2 grupe: 28 cursanți au participat la prima grupa si 27 cursanți au participat la cea de-a doua
Activitatea 1.2.

In cadrul sub – activității 1.2. am oferit posibilitatea înscrierii la cursul de Strategii de prevenire a abandonului școlar, avizat MENCS, dar fără credite profesional transferabile si, si aici am fost surprinși de implicarea Grupului țintă deoarece au frecventat cursul numărul maxim de persoane – 25 cursanți, care au si absolvit.

Aparent, posibilitatea îmbunătățirii competentelor profesionale prin participarea la cursuri este un factor motivațional indiferent daca acesta vine la pachet cu existenta creditelor profesionala transferabile sau nu.

Cursanți

In total, la cursurile organizate au participat 176 cursanți dintre care 132 nume unice (diferența este alcătuită din persoane care au participat la mai mult de un curs).

Subactivitatea 2.1.

In paralel cu aceasta activitate s-a conturat si implementat rețeaua de mentorat din cadrul sub activității 2.1. prin care cei 4 Experți Monitorizare au ajutat pe cei 47 de Mentori (absolvenți ai cursului de Mentorat mai sus menționat) sa desfășoare activități specifice de mentorat in vederea îmbunătățirii calității activităților didactice si scăderii abandonului școlar pentru 63 de Mentorați (membri ai grupului țintă, înscriși la un Mentor după preferință, care îl ajuta sa își îmbunătățească activitatea didactică).

Mentori

Inițial in cadrul Rețelei s-au înscris toți cei 47 de mentori însă, deși au contribuit la atingerea obiectivelor de formare profesionala, Dl. Nastasiu si Dna Ciofu nu au mai putut face parte din rețea.

General, din 132 de persoane care aveau acces la acest program de sprijin, 2 mentori din 47 nu au participat, si, din 85 pe persoane care au participat la alte cursuri doar 64 s-au înscris in rețea ca mentorați. Dintre acest 64, Dna Nastasiu s-a retras odată cu mentorul dumneaei, Dna Marocico s-a retras după ce a avut destula activitatea (din motive obiective) iar mentorata Dnei Ciofu s-a transferat la alt mentor – Dna Amorăriți a preluat activitățile specifice. Așadar, la finalul lunii Iulie aveam 45 de Mentori si 62 de mentorați înscriși in rețea.

Rata de transfer

Rata de transfer din GT către rețea este de 84.09% (de la 132 la 111) iar rata de abandon din rețea este de 3,6% (de la 111 înscriși inițial la 107 înscriși in prezent). De menționat este ca din 132 de persoane înscrise in GT doar 2 si-au încetat activitatea  pana la finalul lunii Iulie 2020, si asta numai după atingerea indicatorilor relevanți (ex. formare profesionala), ambele ieșind si din rețea odată cu părăsirea proiectului.

Activitatea 1.3.

De menționat este si activitatea 1.3 prin care partenerul CCD a acordat subvenții de 450 lei pentru implementarea de mini proiecte didactice deosebite fiecărui cadru didactic care a depus documentație eligibila in aceasta direcție. Din 132 de persoane in GT doar 103 au depus si primit aceasta subvenție, însă nu putem calcula rata de transferabilitate decât raportat la an, deoarece estimam ca majoritatea celor care nu au depus in 2019 o vor face in 2020.

Activitatea 1.4.

Activitatea 1.4 este unicat deoarece organizarea celor 10 ateliere s-a suprapus pe o perioada de instabilitate, 2 ateliere fiind organizate in condiții normale, apoi am considerat ca le putem organiza fata in fata dar comasat iar, in cele din urma, am decis sa le transferam in Online.  Secundar, in urma actului adițional de redistribuire a economiilor am putut sa organizam si ateliere de engleza deoarece am constatat ca nu poți face ateliere de lucru privind utilizarea instrumentelor si materialelor in engleza, fără sa cunoști engleza. Pana acum, au participat la cele 2 ateliere de lucru 50 de persoane, iar la atelierele de engleza sunt înscrise 28 de persoane (încă mai exista posibilitatea înscrierii, pentru persoanele din GT care mai doresc).

Subactivitatea 2.2.

In cadrul sub activității 2.2. s-au acordat pana la finalul lunii iulie inclusiv un număr de 75 de premii (un premiu însemnând 2 luni de subvenție cu valoare de 890 lei/luna, maxim 15 premii/luna). In total 64 persoane din 132 nu au primit aceste stimulente de performanta deoarece au primit punctaje inferioare in oricare dintre cele 3 etape de evaluare. 68 de persoane, nume unice au primit cele 75 de premii, 7 persoane au primit premiile de 2 ori

Persoane implicate

La nivel macro, din cele 132 de persoane, 4 persoane s-au implicat in numărul maxim de activități si acțiuni (cursuri cu credite, cursuri fără credite, platforma, mini proiecte, stimulente de performanta, ateliere de lucru, ateliere de engleza). Aceste exemple de buna practica si implicare sunt:

  • Aiuriesei Siminica
  • Moroșanu Lăcrămioara-Mariana
  • Piersec Dimitrie
  • Ursăciuc Doina

Urmând același raționament, 10 persoane s-au implicat într-o singura activitate (participare curs). Însă numărul de persoane implicate într-o singura activitate este posibil sa se micșoreze deoarece încă nu s-au acordat toate mini proiectele pe 2020, mai avem de organizat încă 8 ateliere de lucru si mai sunt locuri pentru înscrieri la atelierele de engleza. Ii vom numi si pe acestea cu unica intenție de a-i invita insistent sa se înscrie in aceste acțiuni si sa își îmbunătățească scorul de implicare. Așadar, aceștia sunt:

  • Bădeliță Ovidiu
  • Bejinariu Mihai
  • Chiculiță Geanina Mariana
  • Ganga Pahon Ioan
  • Honceriu Florentina
  • Nastasiu Mihai
  • Sfichi Gheorghe
  • Spătar Petru
  • Ursuleasa Maria
  • Vlădescu Ionuț

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.