Importanța poveștilor în educația preșcolarilor

Cadrele didactice au remarcat de-a lungul timpului iubirea preșcolarilor pentru povești și basme și influența deosebită a acestora asupra dezvoltării caracteriale a copilului. Prin rolul educativ al acestora, orizontul micuților este lărgit și li se oferă de fiecare dată ocazii de a învăța, de a cunoaște.

Datorită tematicii abordate, poveștile și basmele le oferă copiilor situații pentru înțelegerea și rezolvarea unor probleme de viață, prin soluții la conflicte, temeri și probleme interioare, care-i provoacă copilului nesiguranță. Receptarea atentă a poveștilor și basmelor contribuie la

  • familiarizarea preșcolarilor cu structura limbii literare,
  • formarea conștiinței morale,
  • însușirea de cunoștințe prin expuneri aproape științifice ale unor teme de interes pentru copii,
  • conștientizarea necesității și a existenței relațiilor dintre copii și a acestora cu părinții lor, etc.

Scopul principal al proiectului Experience a tale (The awakening of individual human feelings in stories and tales in a multicultural context) este de a dezvălui valoarea poveștilor, basmelor și teatrului în dezvoltarea ulterioară a individualității și creativității copiilor; și, de asemenea, încurajarea educatorilor să creeze și să integreze basme și povești care favorizează procesul de dezvoltare corectă a individualității copilului în educația de zi cu zi.

Grup țintă
  • Educatori
  • Preșcolari
Rezultate
  • Broșură
  • Calendar care va conține desene realizate de copii și basme de sezon
  • Dicșionar pentru copii care va conține cuvintele principale, desene explicative și fraze pentru a-i ajuta să cunoască diferite culturi
Parteneri
  • VšĮ Mažeikių nevalstybinis Valdorfo darželis „Namučiai po smilga”, Mažeikiai, Lithuania (En.: Independent public insitution Waldorf kindergarten „Home under the bent”) – coordinating institution
  • 2. Istituto Comprensivo Capol. D.D., San Nicola la strada (CE), Italy
  • 3. Scoala Primara EuroEd, Iasi, Romania
  • 4. I FOLITSA TIS GIAGIAS, Alexandroupoly, Greece
  • 5. COLEGIO ACADEMIA JUCAR, S.COOP.V., Alzira (Valencia), Spain,
  • 6. Stiftelsen Taby Waldorfforskolor Lilla Freja, Täby, Sweden

Număr de referință: 2019-1-LT01-KA229-060701

Proiectul este dezvoltat sub egida programului de parteneriat strategic Erasmus+ Strategic Partnership programme (School Education)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.