Importanța poveștilor în educația preșcolarilor
Cadrele didactice au remarcat de-a lungul timpului iubirea preșcolarilor pentru povești și basme și influența deosebită a acestora asupra dezvoltării caracteriale a copilului. Prin rolul educativ al acestora, orizontul micuților este lărgit și li se oferă de fiecare dată ocazii de a învăța, de a cunoaște.
Datorită tematicii abordate, poveștile și basmele le oferă copiilor situații pentru înțelegerea și rezolvarea unor probleme de viață, prin soluții la conflicte, temeri și probleme interioare, care-i provoacă copilului nesiguranță. Receptarea atentă a poveștilor și basmelor contribuie la
- familiarizarea preșcolarilor cu structura limbii literare,
- formarea conștiinței morale,
- însușirea de cunoștințe prin expuneri aproape științifice ale unor teme de interes pentru copii,
- conștientizarea necesității și a existenței relațiilor dintre copii și a acestora cu părinții lor, etc.
Scopul principal al proiectului Experience a tale (The awakening of individual human feelings in stories and tales in a multicultural context) este de a dezvălui valoarea poveștilor, basmelor și teatrului în dezvoltarea ulterioară a individualității și creativității copiilor; și, de asemenea, încurajarea educatorilor să creeze și să integreze basme și povești care favorizează procesul de dezvoltare corectă a individualității copilului în educația de zi cu zi.
Grup țintă
- Educatori
- Preșcolari
Rezultate
- Broșură
- Calendar care va conține desene realizate de copii și basme de sezon
- Dicșionar pentru copii care va conține cuvintele principale, desene explicative și fraze pentru a-i ajuta să cunoască diferite culturi
Parteneri
- VšĮ Mažeikių nevalstybinis Valdorfo darželis „Namučiai po smilga”, Mažeikiai, Lithuania (En.: Independent public insitution Waldorf kindergarten „Home under the bent”) – coordinating institution
- 2. Istituto Comprensivo Capol. D.D., San Nicola la strada (CE), Italy
- 3. Scoala Primara EuroEd, Iasi, Romania
- 4. I FOLITSA TIS GIAGIAS, Alexandroupoly, Greece
- 5. COLEGIO ACADEMIA JUCAR, S.COOP.V., Alzira (Valencia), Spain,
- 6. Stiftelsen Taby Waldorfforskolor Lilla Freja, Täby, Sweden
Număr de referință: 2019-1-LT01-KA229-060701
Proiectul este dezvoltat sub egida programului de parteneriat strategic Erasmus+ Strategic Partnership programme (School Education)