Metode interactive de învățare

Metodele de învățare interactivă pot fi instrumente importante pe care cadrele didactice le pot utiliza pentru activităţi interesante. Acestea  ajută copiii să realizeze judecăţi de substanţă şi fundamentale, îi pot  sprijini pe aceştia în înţelegerea conţinuturilor pe care să fie capabili să le aplice în viaţa reală.

1. Metoda ciorchinelui

Metoda ciorchinelui reprezintă modelul sau ansamblul organizat al procedeelor sau modurilor de realizare practică a operaţiilor care stau la baza acţiunilor parcurse în comun de profesori şi elevi şi care conduc în mod planificat şi eficace la realizarea scopurilor propuse.

Etapele metodei

  • pe mijlocul foii se scrie un cuvânt sau o propoziţie (nucleu);
  • elevii sunt invitaţi să scrie cuvinte sau sintagme care le vin în minte în legătură cu tema propusă-cuvintele sau ideile vor fi legate prin linii de noţiunea central;
  • elevii lucrează în grupe;
  • fiecare grupă prezintă „ciorchina” proprie – se analizeată fiecare „ciorchină” şi se efectuează una comună pe tablă dirijată de profesor;

După rezolvarea sarcinii de lucru, elevii vor folosi noţiunile şi legăturile create pentru a dezvolta idei despre conceptul propus.

2. Metoda cadranelor

Este metoda prin care se rezumă sau se sintetizează conţinutul unei lecţii. Urmăreşte implicarea elevilor în realizarea unei înţelegeri cât mai adecvate a unui conţinut informaţional. Se împarte spaţiul de lucru în patru cadrane şi în fiecare se propune câte o sarcină de lucru.

Elena Ștefancu, Școala gimnazială Valea Moldovei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.