Miniproiect – Multimedia în Educație
Aprobat, Coordonator activități Partener 1, Valeria LEONTE
FORMULAR DE APLICARE – Mini-proiect de practică
I. DATE GENERALE
Numele şi prenumele cadrului didactic: Monachu Maria Monica
Unitatea şcolară: C.S.E.I. Suceava
Stagiul de practică aferent programului de formare: Multimedia în educație
Competenţa didactică vizată: Gestionare resurselor multimedia existente în vederea optimizării proceselor de comunicare și relaționare, de transmitere de cunoștințe.
Perioada implementării: februarie 2020
II. DETALIEREA MINI-PROIECTULUI DE PRACTICĂ
1.Justificarea mini-proiectului de practică.
Tehnologiile multimedia/hypermedia precum și auxiliarele TIC utilizate în cadrul activității se rezumă la folosirea calculatoarelor de către cei mai mulți elevi și a proiectului/laptop-ului și imprimantei de către o parte a lor. Tema de pregătit a folosit preferința elevilor de a accesa internetul, de a-și aduce documentele necesare în scopul realizării sarcinii.
Din păcate nu toți elevii clasei pot utiliza în aceeași măsură mijloacele tehnice, de aceea este nevoie de sarcini diferențiate de realizat în manieră clasică.
Grupul țintă este format din elevii cl. a VIII a A, CSEI Suceava,12 la număr.
2. Planul de activităţi practice.
Activitățile desfășurate vizează folosirea tehnologiilor multimedia/ hypermadia precum și a auxiliarelor TIC în lecția de cultură civică. Elevii urmează să folosească P.C., să se conecteze la internet pentru a găsi informații și a-și realiza tema.
Proiectul propus se desfășoară în cadrul CSEI Suceava , la clasa a VIII a A, în luna februarie. La sfârșitul proiectului/ lecției elevii vor avea de alcătuit un portofoliu care să ilustreze aspectele învățate. Vor folosi surse clasice- poze, albume-, dar și surse moderne – internet, pagini web dedicate culturii civice.
Elevii lucrează în clasă împreună, la calculatoare, fără a se face diferențiere de nici un fel (de sex, etnie, structura socială, avere). Se ține seama în repartizarea sarcinilor, de capacitățile fiecăruia, de posibilitățile de a realiza tema cu succes, astfel încât această provocare să devină un demers în atragerea pe drumul școlii și al educației.
Tema de realizat de către elevi – portofoliu – va fi dus acasă de elevi, în diferite comunități. Pentru unii părinți, unele familii extinse, acest portofoliu va fi un instrument de cunoaștere, de însușire a informațiilor referitoare la date despre drepturile copiilor în România. Consider acest proiect un instrument de inovare socială, de popularizare a valorilor autentice în comunități defavorizate, mediu de proveniență pentru unii din elevii noștri.
3. Valoarea adăugată prin mini-proiect
În urma desfășurării activităților propuse prin proiect estimez o mai bună colaborare cu elevii la clasă, o desfășurare a orelor de geografie într-un mediu prietenos si tehnic. Elementul de noutate, folosirea tehnologiilor multimedia/hypermedia precum și a auxiliarelor TIC în lecția de geografie, este piesa de bază în realizarea viitoarelor demersuri didactice. Elevii vor perfecționa folosirea calculatorului, vor fi capabili să-și selecteze informațiile pentru utilizarea unei sarcini. Nu în ultimul rând, vor acumula noi cunoștințe din domeniul geografiei, dar și al tehnologiei și își vor forma un simt estetic corect.
4. Resursele necesare realizării mini-proiectului
- Atlas geografic școlar România, Octavian Mândruț, Editura Corint- 2 bucăți
- Atlas geografic școlar clasele V-VIII, Editura Cartographia, 2009- 2 bucăți
- Atlasul Lumii pentru elevi, National Geographic, 1 bucăți
- Enciclopedie geografică pentru copii, Oradea, Aquilla, 1998- 2 bucăți
- Atlasul Lumii pentru copii, Editura Litera, – 1 bucată
- Dicționar de termeni geografici pentru gimnaziu și liceu, Mihai Ielenicz, George Erdeli, Ion Marin, Editura Corint, 2005 -1 bucată
- Top hârtie xerox -3 bucăți
- Pixuri- 20 bucăți
- Cutii creioane colorate 20 cutii
- Carioci 20 seturi
Elaborat,
Numele şi prenumele aplicantului, Monachu Maria Monica
Verificat,
Responsabil Grup Tinta si Activitati Practice, Rodica Cotin