NEWSLETTER NR. 8/22.09.2020

FUNDAȚIA EUROED Iași, în calitate de beneficiar și Casa Corpului Didactic George Tofan Suceava, în calitate de partener, au organizat în data de 19 septembrie, începând cu ora 9:00, online, pe platforma ZOOM, Atelierul cu numărul 8 „BULLYING – PROVOCĂRI ȘI POSIBILE SOLUTII”, activitate organizată în cadrul proiectului ”DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu”, proiect cofinanțat de Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Această metodă de comunicare virtuală a fost aleasă din cauza situației epidemiologice la care suntem martori.

Atelierul are loc în cadrul activității A1.4 Facilitarea schimbului de cunoțințe, metode și bune practici pentru creșterea calității procesului educțional în școlile ținta. Persoanele din grupul țintă din cele 5 unități școlare defavorizate vor participa la un total de 10 activități de sprijin intercolegial, de tipul atelierelor de lucru/schimburi de experiență pentru dezvoltarea capacității celor minim 120 de cadre didactice și personal de sprijin de a asigura accesul la un învățământ de calitate pentru elevii și preșcolarii defavorizați.

16 cadre didactice, din cadrul Școala gimnaziala Burla, Școala gimnaziala Rotunda și Liceul Tehnologic Oltea Doamna Dolhasca au participat la Atelierul cu numărul 8 – „BULLYING – PROVOCĂRI ȘI POSIBILE SOLUTII”, organizat în cadrul proiectului Dedicat. Facilitatorul acestui Atelier a fost dna Simona Hultoană, care a prezentat informații noi și atractive de îmbunătățire a activității didactice. Au mai participat din partea Fundației EuroEd Responsabiliul de Organizare Activități – Colibaba Cintia. Din partea Casei Corpului Didactic George Tofan Suceava au participat Leonte Valeria -Coordonator Activități Partener și Duminica Traian – Coordonator Formare. Atelierul a durat 6 ore, cu două pauze.
Jocurile de spargere a gheții și de cunoaștere a participanților au fost apreciate și au detensionat atmosfera pentru a putea discuta despre fenomenul de bullying.

Atelierul a fost structurat pe câteva capitole importante:


Cum îi putem ajuta pe copiii care au tendința să agreseze?
• oglindire – „eu repet ce a spus colegul meu de clasă” (persoana care a agresat repetă ce spune celălalt despre experiența trăită)
• validare – „da, recunosc că am facut ceva ce pentru tine a fost foarte dificil”
• empatie – identificarea emoțiilor pe care le-a simțit celălalt („probabil ai simțit frică, teroare, anxietate, neliniște, nesiguranță, neîncredere etc”)
Învăţaţi copilul, prin joc de rol, să se comporte diferit:
• Ignorarea copilului care tachinează
• Transmiterea de mesaje la persoana I
• Răspunsul paradoxal
• Răspunsul cu un compliment
Ce trebuie să facă un copil care este agresat?
• Să ignore comportamentul de agresare (doar în faza iniţială!).
• Să se distanţeze de situaţia şi locul respectiv.
• Să reacţioneze într-o manieră fermă (învăţarea abilităţilor asertive).
• Să se asigure de protecţie (solicitarea ajutorului).

Atelierul a fost evaluat de către participanți, în unanimitate, cu nota maximă.

DATE DE CONTACT
Fundatia Euroed, str. Florilor, 1C, Iasi, România
Manager proiect: Rodica Ionel, tel: 0744608221
Site proiect: www.dascalidedicati.ro
Platformă:www.l-earn.ro
Email: dascali.dedicati@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.