NEWSLETTER NR. 9/28.09.2020
FUNDAȚIA EUROED Iași, în calitate de beneficiar și Casa Corpului Didactic George Tofan Suceava, în calitate de partener, au organizat în data de 26 septembrie, începând cu ora 9:00, online, pe platforma ZOOM, Atelierul cu numărul 9 „METODE DE PREVENȚIE ȘI SCĂDERE A ABANDONULUI ȘCOLAR , activitate în cadrul proiectului ”DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu”, proiect cofinanțat de Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Această metodă de comunicare a fost aleasă din cauza situației epidemiologice.
Atelierul are loc în cadrul activității A1.4 Facilitarea schimbului de cunoșțințe, metode și bune practici pentru creșterea calității procesului educațional în școlile ținta. Persoanele din grupul țintă din cele 5 unități școlare defavorizate vor participa la un total de 10 activități de sprijin intercolegial, de tipul atelierelor de lucru/schimburi de experiență pentru dezvoltarea capacității celor minim 120 de cadre didactice și personal de sprijin de a asigura accesul la un învățământ de calitate pentru elevii și preșcolarii defavorizați.
20 cadre didactice, din cadrul Școala gimnaziala Valea Moldovei, Școala gimnaziala Burla, CSEI Suceava și Liceul Tehnologic Oltea Doamna Dolhasca au participat la Atelierul cu numărul 9 – „METODE DE PREVENȚIE ȘI SCĂDERE A ABANDONULUI ȘCOLAR , organizat în cadrul proiectului Dedicat. Facilitatorul acestui Atelier a fost dna Simona Hultoană, care a prezentat informații noi și atractive de îmbunătățire a activității didactice. Au mai participat din partea Fundației EuroEd Responsabiliul de Organizare Activități – Colibaba Cintia. Din partea Casei Corpului Didactic George Tofan Suceava au participat Leonte Valeria -Coordonator Activități Partener și Duminica Traian – Coordonator Formare. Atelierul a durat 6 ore, cu două pauze.
Atelierul a fost structurat pe câteva capitole importante:
Metode de reducere a absenteismului
• Beneficii pentru toți elevii
• Valorizarea educației
• Întărirea autonomiei și responsabilității elevilor
• Înlăturarea conflictului elevi-profesori
• Importanța relaționării
• Promovarea inovației
• Ascultarea tinerilor
• Parteneriate pentru obținerea succesului educațional
• Facilitarea reintegrării în sistemul educațional
Cauze ale abandonului de ordin economic
• Resurse financiare insuficiente pentru achiziționarea de rechizite
• Nivelul de trai scăzut al familiei
• Sentimente de frustrare
• Conduite violente
Cauze de ordin social sau religios
• Copii care provin din familii asistate social
• Rată mai mare a abandonului în mediul rural
• Apartenența etnică
• Fete care se ocupă de activități casnice și de îngrijire a fraților
Cauze de ordin psihologic
• Etichetarea ca “elev slab”
• Nevoia de valorizare personală
• Lipsa de motivație
• Lipsa sprijinului emoțional din partea părinților
Cauze de ordin pedagogic
• Calitatea vieții școlare
• Deschiderea școlii față de problemele comunității
• Relevanța metodelor și stilurilor didactice pentru tipologiile cognitive ale elevilor
Atelierul a fost evaluat de către participanți, în unanimitate, cu nota maximă.
DATE DE CONTACT
Fundatia Euroed, str. Florilor, 1C, Iasi, România
Manager proiect: Rodica Ionel, tel: 0744608221
Site proiect: www.dascalidedicati.ro
Platformă:www.l-earn.ro
Email: dascali.dedicati@gmail.com