Platforma online – clasament general utilizare cantitativă pentru toți participanții

Clasamentul general în funcție de numărul de mesaje transmise prin intermediul platformei în cadrul proiectului DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu.

Rețeaua de mentorat din cadrul proiectului ~DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu~ are 4 categorii de conturi:

A. Conturi RESPONSABIL – 2 conturi:

  • Responsabil Rețea Mentorat – Spiță Doina
  • Responsabil Platforma Online – Apetrăcheoae Alexandra

Acești 2 responsabili pot vizualiza cu drepturi de administrator, pot crea conturi, si edita in back-end, pot centraliza si raporta, pot rezolva probleme de natura tehnica, vizualizează detaliile si toate mesajele dar nu pot trimite sau primi mesaje prin intermediul platformei. Așadar responsabilii nu pot fi incluși in topul utilizatorilor platformei pentru ca nu poate fi evaluata activitatea lor după numărul de mesaje trimise/primite

B. Conturi EXPERT – 4 conturi:

  • Expert Monitorizare 1 –Colibaba Stefan
  • Expert Monitorizare 2 – Cirsmari Ramona
  • Expert Monitorizare 3 – Gheorghiu Emanuela Doina
  • Expert Monitorizare 4 – Gheorghiu Maria Elza Floarea

Acești 4 Experți de Monitorizare sunt angajați ai proiectului POCU care, timp de 31,5 ore pe luna, ajuta Mentorii sa devina mai buni (dascăli si mentori) si sa răspundă adecvat problemelor Mentoraților si claselor de elevi. De asemenea, ei monitorizează activitatea acestora, comunicarea dintre ei, cu scopul de a îmbunați si pornind de la premisa ca absolvirea unui curs nu este suficient pentru a deveni un bun mentor. Sunt mentori si profesori cu vechime si cunosc realitățile claselor de elevi, specificul relațiilor dintre mentori si mentorați (indiferent de vârsta si vechimea acestora, sau de nevoile specifice), au bune competente TIC si știu cum sa caute si adapteze materiale inovative pentru a răspunde nevoilor claselor, mentorilor si mentoraților, indiferent care sunt acestea.

Scopul lor nu este sa fie mentori, ci sa ajute mentorii sa devina mai buni. Scopul lor nu este sa rezolve probleme sau sa caute soluții dar o pot face pentru a da un exemplu de buna practica mentorului care, astfel, poate intra in posesia unul set de skill-uri de căutare a soluțiilor in locuri in care anterior nu s-ar fi gândit (proiecte educaționale anterior implementate anume pentru a reduce abandonul/agresivitatea/predarea CES, literatura de specialitate in limba franceza/engleza/ germana pe care o poate accesa folosind Google translate, etc).

Experții de monitorizare pot comunica prin platforma NUMAI cu mentorii (așadar mentorii care primesc acest ajutor trebuie oricum sa își exerseze abilitățile de comunicare specifice mentoratului, învățate la curs, măcar transmițând mesajul mai departe).

C. Conturi MENTOR – 46 conturi:

1. Aioanei Daneluta 2. Aioanei Răzvan Vasile 3. Amorăriți Elena 4. Apetrechioaie Gabriela Daniela 5. Argatu Cristina 6. Baboi Victoria 7. Bilius Vasile 8. Boambă Eleonora 9. Boicu Simona Adriana 10. Bolohan Mihaita Georgica 11. Catargiu Agripina Daniela 12. Cazan Laura 13. Ciofu Mihaela Eugenia 14. Cîrligeanu Margareta 15. Clim Cristina 16. Cocari Dorina 17. Corduneanu Monica Liliana 18. Divisievici Silvia 19. Donisă Marius Ciprian 20. Drehuta Cristina 21. Fărcane Liliana Mirela 22. Fedorovici Mihai 23. Floriștenu Luminița Adriana 24. Geaman Elena 25. Grigore Liviu Petrica 26. Grigore Vastelia 27. Icusca Florica 28. Ilică Mihaela Carmen 29. Irimia Ovidiu 30. Liuta Crenguta Catalina 31. Lupascu Gabriela Mihaela 32. Mahalu Marilena Carmen 33. Monachu Maria-Monica 34. Petrescu Melania Ioana 35. Piersec Dimitrie 36. Pintilie Raluca-Florentina 37. Rădulescu Loredana Camelia 38. Sasu Liliana Iuliana 39. Ștefancu Elena 40. Tanasa Constantin 41. Teodorovici Cristina 42. Țîmpău Diana Iuliana 43. Timu Florina 44. Timu Mihaela Cristina 45. Ungureanu Carmen 46. Vargan Florentina

Mentorii sunt cadre didactice care au absolvit cursul de mentorat, au învățat tehnici specifice de comunicare si de ajutorare a colegilor debutanți sau care au nevoie de ajutor in diferite domenii conexe cu cel pedagogic in scopul de a îmbunătăți activitatea didactica a mentoratului. In același timp se urmărește ca mentoratul însuși sa devina mai bun, ca mentorat si cadru didactic. In cadrul acestui proiect mentorul se situează intre Expertul Monitorizare si mentoratul pe care îl ajuta si indrumeaza. Așadar mentorul comunica in cadrul platformei atât cu Expertul Monitorizare cat si cu Mentoratul, trimițând mesaje către ambele categorii menționate.

D. Conturi MENTORAT – 61 conturi

1. Acea Marina Ana 2. Achitei Nicoleta Maricica 3. Agarafinei Elena 4. Aiuriesei Siminica 5. Albu Vasile Dan 6. Alexandru Mihaela 7. Amihaesi Nicoleta 8. Apetrechioaie Silvia 9. Baciu Elena 10. Bădeliță Vasile 11. Burcea Marcel 12. Cîrlioru Cosmin 13. Ciurla Emilia 14. Conachi Ecaterina 15. Costiug Euzefina Dana 16. Coștiug Gabriela Nicoleta 17. Daniliuc Georgeta 18. Doroftei Cristina 19. Drăgoi Angelica 20. Enică Marius 21. Filipiuc Camelia-Elena 22. Filipovici Valerica Doina 23. Handîc Doina 24. Hapău Elena 25. Hauca Elena 26. Hutanu Florentina 27. Iaschiv Maricica 28. Ivanovici Mihaela 29. Juravle Elena Daniela 30. Lazurcă Rocsana 31. Lehaci Rodica 32. Lucanu Bianca 33. Lupu Cristian 34. Maftei Mihaela 35. Manolache Ciprian Ionuț 36. Mihai Cristina Monica 37. Morar Cătălin 38. Morărașu Mariana 39. Morosan Lacramioara 40. Mujdei Silvia 41. Oniceag Sînziana Mihaela 42. Paicu Ana 43. Petroaie Rodica 44. Petrovan Florica 45. Pintea Aura 46. Plamada Vasile 47. Popescu Suzana 48. Popovici Alexandrina 49. Popovici Gratiela 50. Popovici Melexima Oltita 51. Purnichi Claudia Manuela 52. Romanescu Adam 53. Samson Gheorghe 54. Secrier Cristina 55. Simileac Dumitru 56. Teodorovici Cezar 57. Tipa Grigore 58. Titi Livia 59. Uncescu Angelica Mioara 60. Ursaciuc Doinita 61. Vasilovici Cristina

Mentorații sunt cadre didactice care beneficiază de ajutorul unui mentor si care, in intermediul platformei, nu pot comunica decât cu acesta. Acestia nu pot comunica prin intermediul platformei decat cu mentorii si nu au acces sa apeleze direct Expertii monitorizare decat folosind alte mijloace (e-mail, de ex).

Atentie!

Asa cum am detaliat si in celelalte clasamente, diferenta mare dintre numarul de mesaje trimise are cauzele si scuzele ei, de la situatie la situatie si numarul de mesaje trimise nu este mai important decat:

  • Timpii de raspuns la solicitarile expertului/ mentorului
  • Calitatea si corectitudinea mesajelor trimise
  • Calitatea si corectitudinea materialelor transmise ca anexa

Vom publica si aceasta evaluare, cu mențiunea ca este relevanta numai in contextul unei analize mai detaliate, care este sau va fi făcută de către persoanele in măsura sa o facă.

Topul utilizatorilor platformei este:

  1. Colibaba Stefan Expert Monitorizare 1728
  2. Gheorghiu Maria Floarea Elza Expert Monitorizare 1082
  3. Cirsmari Ramona Expert Monitorizare 638
  4. Gheorghiu Emanuela Doina Expert Monitorizare 363
  5. Aioanei Răzvan Vasile Mentor 360
  6. Amorăriți Elena Mentor 232
  7. Corduneanu Monica Liliana Mentor 214
  8. Sasu Liliana Iuliana Mentor 199
  9. Cîrligeanu Margareta Mentor 184
  10. Cazan Laura Mentor 181
  11. Bilius Vasile Mentor 170
  12. Aioanei Daneluta Mentor 162
  13. Argatu Cristina Mentor 126
  14. Catargiu Agripina Daniela Mentor 122
  15. Ștefancu Elena Mentor 110
  16. Bolohan Mihaita Georgica Mentor 109
  17. Clim Cristina Mentor 102
  18. Piersec Dimitrie Mentor 101
  19. Irimia Ovidiu Mentor 99
  20. Boambă Eleonora Mentor 95
  21. Cocari Dorina Mentor 94
  22. Mahalu Marilena Carmen Mentor 91
  23. Apetrechioaie Gabriela Daniela Mentor 85
  24. Burcea Marcel Mentorat 80
  25. Floriștenu Luminița Adriana Mentor 75
  26. Grigore Vastelia Mentor 62
  27. Iaschiv Maricica Mentorat 61
  28. Conachi Ecaterina Mentorat 58
  29. Mujdei Silvia Mentorat 58
  30. Fărcane Liliana Mirela Mentor 55
  31. Baboi Victoria Mentor 52
  32. Enică Marius Mentorat 52
  33. Geaman Elena Mentor 50
  34. Juravle Elena Daniela Mentorat 50
  35. Manolache Ciprian Ionuț Mentorat 47
  36. Grigore Liviu Petrica Mentor 43
  37. Timu Florina Mentor 42
  38. Mihai Cristina Monica Mentorat 40
  39. Simileac Dumitru Mentorat 40
  40. Morar Cătălin Mentorat 39
  41. Timu Mihaela Cristina Mentor 37
  42. Ciofu Mihaela Eugenia Mentor 35
  43. Baciu Elena Mentorat 35
  44. Petrovan Florica Mentorat 32
  45. Tanasa Constantin Mentor 31
  46. Amihaesi Nicoleta Mentorat 30
  47. Lupascu Gabriela Mihaela Mentor 30
  48. Morosan Lacramioara Mentorat 29
  49. Pintea Aura Mentorat 29
  50. Hauca Elena Mentorat 28
  51. Petroaie Rodica Mentorat 28
  52. Uncescu Angelica Mioara Mentorat 27
  53. Maftei Mihaela Mentorat 26
  54. Daniliuc Georgeta Mentorat 25
  55. Pintilie Raluca-Florentina Mentor 24
  56. Ursaciuc Doinita Mentorat 22
  57. Coștiug Gabriela Nicoleta Mentorat 21
  58. Liuta Crenguta Catalina Mentor 18
  59. Ciurla Emilia Mentorat 17
  60. Monachu Maria-Monica Mentor 17
  61. Paicu Ana Mentorat 17
  62. Ilică Mihaela Carmen Mentor 16
  63. Handîc Doina Mentorat 15
  64. Vasilovici Cristina Mentorat 15
  65. Titi Livia Mentorat 14
  66. Secrier Cristina Mentorat 13
  67. Agarafinei Elena Mentorat 12
  68. Apetrechioaie Silvia Mentorat 12
  69. Rădulescu Loredana Camelia Mentor 11
  70. Lucanu Bianca Mentorat 10
  71. Popescu Suzana Mentorat 10
  72. Popovici Gratiela Mentorat 9
  73. Țîmpău Diana Iuliana Mentor 7
  74. Aiuriesei Siminica Mentorat 6
  75. Alexandru Mihaela Mentorat 6
  76. Vargan Florentina Mentor 6
  77. Acea Marina Ana Mentorat 4
  78. Hapău Elena Mentorat 4
  79. Hutanu Florentina Mentorat 4
  80. Popovici Melexima Oltita Mentorat 4
  81. Fedorovici Mihai Mentor 3
  82. Oniceag Sînziana Mihaela Mentorat 3
  83. Popovici Alexandrina Mentorat 3
  84. Tipa Grigore Mentorat 3
  85. Achitei Nicoleta Maricica Mentorat 2
  86. Divisievici Silvia Mentor 1
  87. Donisă Marius Ciprian Mentor 1
  88. Icusca Florica Mentor 1
  89. Costiug Euzefina Dana Mentorat 1
  90. Drăgoi Angelica Mentorat 1
  91. Lazurcă Rocsana Mentorat 1
  92. Lehaci Rodica Mentorat 1
  93. Morărașu Mariana Mentorat 1
  94. Plamada Vasile Mentorat 1
  95. Boicu Simona Adriana Mentor 0
  96. Drehuta Cristina Mentor 0
  97. Albu Vasile Dan Mentorat 0
  98. Bădeliță Vasile Mentorat 0
  99. Cîrlioru Cosmin Mentorat 0
  100. Doroftei Cristina Mentorat 0
  101. Filipiuc Camelia-Elena Mentorat 0
  102. Filipovici Valerica Doina Mentorat 0
  103. Petrescu Melania Ioana Mentor 0
  104. Ivanovici Mihaela Mentorat 0
  105. Lupu Cristian Mentorat 0
  106. Teodorovici Cristina Mentor 0
  107. Purnichi Claudia Manuela Mentorat 0
  108. Romanescu Adam Mentorat 0
  109. Samson Gheorghe Mentorat 0
  110. Teodorovici Cezar Mentorat 0
  111. Ungureanu Carmen Mentor 0

Concluzie

Cu aceasta ocazie am dori sa subliniem 2 aspecte:

  1. Desi grupul Expertilor Monitorizare este compact in clasament, exista mentorati care folosesc platforma mai intens decat unii mentori – felicitari deosebite acestor mentorati
  2. Toata echipa va lua masuri deosebite astfel incat Mentorii si mentoratii care au 0 mesaje trimise, indiferent de motiv

Nu toți mentorii au avut același număr de solicitări – si atunci este evident ca mentoratul nu putea sa transmită mesaje nesolicitate si sa „tragă” astfel de mentor; Nu toți mentorații au avut nevoie de mentorat pentru aceleași aspecte (unii au nevoie sa își îmbunătățească activitatea didactica, alții limba engleza si nivelul de utilizare a materialelor trans disciplinare moderne, unii pentru a-si îmbunătăți competentele TIC, alții pentru a-si dezvolta creativitatea si a concepe noi lecții inovative care sa acopere diferitele nevoi ale elevilor) si atunci evident ca nevoile de comunicare prin intermediul platformei au fost diferite.

Unii mentorați au întâmpinat dificultăți tehnice (lipsa de acces la internet, lipsa de acces la un calculator, pierderea parolei) sau au ales sa trimită documentele solicitate prin alte mijloace (hârtie printata) si sa comunice fata in fata, dar trebuie sa înceapă sa folosească platforma pentru a comunica.

Exercițiul in sine – cel de adaptare la cerințe noi, cel de utilizare a unui program diferit – este deosebit de benefic pentru activitatea didactica si evitarea plafonării profesionale care este, atât de des, invocata de elevii dezamăgiți (dintre care unii au abandonat școala).

Le mulțumim tuturor pentru efortul depus!

Fundația EuroEd Iași

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.