Prietenia și toleranța – darul cel mai prețios
Activitate de ”Ziua Mondială a Educației” – învățământ preșcolar
ARGUMENT
Educația înseamnă a învăța să înveți, a învăța să trăiești, a învăța să gândești liber și critic, a învăța să iubești lumea și s-o faci mai umană, a învăța să te desăvârșești în și prin munca creatoare.
Edgar Faure
Pe 5 octombrie, în întreaga lume, se sărbătorește Ziua Mondială a Educației. Activitatea are ca scop familiarizarea preșcolarilor cu semnificația zilei de 5 octombrie, evidenţierea rolului dascălilor în dezvoltarea noilor generaţii şi recunoaşterea meritelor acestora în formarea culturii, valorilor morale ale unei societăţi. Evenimentul ține să ne reamintească faptul că o educație de calitate reprezintă cheia unei reușite profesionale.
Educaţia face parte din viaţa de zi cu zi a fiecărui om, de aceea ca şi cadre didactice trebuie să insuflăm celor mici dragostea pentru cunoaştere, educaţie, autoeducaţie, cultivarea respectului pentru cei care oferă educaţia, adică dascălii, fie ei educatori, învăţători sau profesori. În perioade tulburi prietenia, respectul, toleranța sunt cele mai puternice arme, idee susținută și în cadrul acestui material.
DEBUTUL PROIECTULUI
Dragi părinți,
Copilul reprezintă viitorul adult de mâine. De aceea familia, prietenia, educația reprezintă cărămida societății în care se clădesc valori, se formează oameni, se conturează personalități. În data de 5 Octombrie, sărbătorim ”Ziua Educației”, de aceea preșcolarii grupelor împreună cu educatoarele vor organiza activități dedicate acestei sărbători.
Menționăm faptul că orice idee, sprijin, sfat sunt binevenite și apreciate.
Vă mulțumim!
Cu drag, doamnele educatoare și preșcolarii!
INVENTAR DE PROBLEME
CE ȘTIM? | CE NU ȘTIM ȘI VREM SĂ AFLĂM? |
1.Știm că există ”ziua educației” 2.Știm că trebuie să fim politicoși și prietenoși. 3.Avem prieteni. 4.Știm că avem nevoie de prieteni. | 1.Nu știm data în care sărbătorim ”Ziua Educației” 2.Nu știm semnificația acestei zile. 3.Nu știm ce înseamnă cuvântul ”egoist” |
INVENTAR DE ACTIVITĂȚI
- Activități de dezvoltare personală
- Activități pe domenii experiențiale.
SCOPUL ACTIVITĂȚII
Valorificare sferei emoționale, prin activități de dezvoltare personală, jocuri interpersonale și jocuri bazate pe cunoașterea celor din jur și pe autocunoaștere.
OBIECTIVE DE REFERINȚĂ
- Să cunoască semnificaţia zilei de 5 octombrie – Ziua Educatiei;
- Să discute despre dreptul la educaţie .
- Să înţeleagă importanţa educaţiei pentru viitorul lor;
- Să descopere educaţia ca „meserie”, ca o constanta necesară a vieții
GRUPUL ŢINTĂ: preșcolarii grădinițelor GPN Valea Moldovei, GPN Mironu
LOCUL DESFĂŞURĂRII: sala de grupă
PERIOADA DE DESFĂŞURARE: 5 OCTOMBRIE 2019
DOMENIUL DE ACTIVITATE:
- Activitate de dezvoltare personală.
- Domeniul limbă și comunicare.
- Domeniul om și societate.
STRATEGII DIDACTICE
- Metode și procedee: conversția, problematizarea, locul, explicația, povestirea;
- Mijloace de învățământ: lipici, foi, foarfecă, acuarele, laptop.
FORMA DE ORGANIZARE : individual, frontal, în echipă;
DURATA: 60 MIN
POPULARIZAREA PROIECTULUI:
- Prezentarea proiectului în cadrul Comisiei metodice a educatoarelor
- Publicarea proiectului pe site-ul şcolii.
- Realizarea unui film/ colaj foto și promovare activității pe site-ul şcolii.
EVALUAREA PROIECTULUI:
Fotografii
DIRECTOR, Prof. Fedorovici Mihai
CONSILIER EDUCATIV, Timu Cristina
RESPONSABILI:
- Timu Florina
- Bosca Cristina
- Costiug Euzefina Dana
- Ivanovici Mihaela
- Vrăjitoru Ioana
SCENARIUL ACTIVITĂȚII
SALUTUL:
”Uite, iar e dimineață!/Mi-am pus zâmbetul pe față,/M-am spălat cu apă rece/Ca să fiu vioi cât zece.”
CÂNTECUL DIMINEȚII:
”Bună-dimineața, soare,/Ia privește-mă un pic!/Nu-i așa că eu sunt mare?/Am crescut, nu mai sunt mic.
POVESTEA DIMINEȚII (dirijarea învățării):
- Copiii se așază pe scaune și se pregătesc să asculte povestea în timp ce voi derula slidurile din prezentarea Power Point pregătită.
- ”Într-o zi, Petru a găsit o hartă pe care era marcat drumul către o comoară inestimabilă (neprețuită).
- Voi gasi această comoară și așa voi avea parte de marea aventură la care visam, și-a zis el. Porni la drum. Străbătu orașe frumoase, sate împodobite cu câmpuri bogate și dealuri cu pășuni întinse. O oaie singuratică se bucura din plin de iarba fragedă și grasă.
- Tu cunoști toate cărările ascunse, ce-ar fi dacă ai porni alături de mine în marea aventură? Am găsit o hartă pe care este marcat drumul către o comoară neprețuită.Vrei să mă însoțești?
- Propunerea fu acceptată și porniră împreună la drum. Într-o pădure deasă întâlniră un lup.
- Ești suficient de curajos și puternic pentru a porni alături de noi la o vânătoare de comori?
- Mai întrebi? zise lupul.
- Și porniră la drum toți trei. Trecură prin păduri dese de brazi cu vârful înfipt în cer și ajunseră la poalele unui munte. Întâlniră un vultur.
- Ai o vedere excelentă și sigur ai putea să ne avertizezi dacă apare vreun pericol. N-ai vrea să vii cu noi? Suntem în căutarea unei comori.
Continuare
- Vulturul acceptă propunerea lui Petru și porni alături de ceilalți tovarăși de drum. Muntele pe care trebuiau să îl străbată era foarte înalt și stâncos. Un vânt rece și tăios îi făcu să se ghemuiască lângă oaia cu blana moale și călduroasă. Au trecut cu bine peste primejdii și greutăți, încrezători în forțele lor. Apoi, cei patru călători ajunseră în deșert, unde se întâlniră cu o cămilă.
- Ești ”corabia deșertului”, îi spuse Petru, ajută-ne să străbatem mai ușor pustiul și să ajungem cu bine la comoara mult dorită.
- Zis și făcut. Petru, oaia și lupul se urcară pe ”corabia” cu patru picioare și porniră la drum. Vulturul îi însoțea în zbor.
- După un drum lung prin arșița (căldură mare) pustiului, au ajuns la țărmul(malul)unei ape întinse, oceanul. Se întâlnesc cu broasca țestoasă, care-i trece cu dibăcie (cu pricepere) pe celălalt țărm unde-i aștepta bufnița cea înțeleaptă. După ce află lămuriri despre călătoria pe cele patru continente a grupului de aventurieri, bufnița, plină de uimire, le spuse:
- Ce căutați? Ați străbătut atâta cale ca să aflați o comoară pe care o purtați cu voi?
- Cum așa? întrebară toți într-un glas.
- Foarte bine! Ați trecut prin sate și orașe, ați urcat vârfuri stâncoase, ați străbătut deșertul nemilos și ați traversat oceanul. Credeți că ați fi reușit unul fără celălalt? Ați purtat cu voi cea mai de preț comoară:prietenia. Ea v-a legat inimile și v-a ajutat să treceți peste primejdii și greutăți.
- S-au privit în ochi și au înțeles că bufnița avea dreptate. Găsiseră cea mai de preț comoară: PRIETENIA.
”CARUSELUL PRIETENIEI” (asigurarea retenției)
Al doilea joc are ca participanți copiii care au pe bobocelul de pe piept cifra 2.Pe rând vor descoperi câte un personaj din poveste respectând numerotarea crescătoare de la 1la 6 făcută pe cartonașele mobile.Trebuie să motiveze alegerile făcute de Petru numind cel puțin două calități ale fiecărui personaj.De exemplu:Oaia a fost aleasă pentru lâna ei moale și călduroasă și pentru că era în stare să străbată distanțe lungi.
”REȚETA PRIETENIEI”
Al treilea joc are ca participanți copiii care poartă numărul 3.Copiii, așezați frontal la măsuțe vor realiza brioșe pentru prietenii din grupă.
„FLOAREA PRIETENIEI” (obținerea performanței)
Copiii își aleg jetonul cu starea emoțională potrivită , îl așează pe floare și alcătuiesc o propoziție prin care descriu activitatea de astăzi.
”CÂNTECUL PRIETENIEI”
Să fim prieteni,dragi copii,/Să ne bucurăm!/C-avem tot ce ne-am dorit,/Haideți să cântăm!”
”SEMNUL PRIETENIEI”(activitate în completare)
Urmărește linia de contur, colorează, dă-i formă de felicitare și dăruiește-o colegului de bancă pentru a pecetlui prietenia promisă.
ÎNCHEIEREA ACTIVITĂȚII
”Felicitări, dragi aventurieri! Ați călătorit azi alături de Petru pentru a descoperi cea mai de preț comoară, prietenia. V-ați promis prietenie și ați însemnat-o cu mici daruri. Să țineți seama de rețeta de azi pentru ca prietenia voastră să aibă gust:
- adevăr,
- minte plină de înțelepciune,
- uitare și iertare,
- nădejde,
- optimism și multe emoții-bucurii și tristeți,
- toate sunt bune, ne întăresc și ne fac fericiți.
Prietenie îndelungată!
COORDONATORI:
BOȘCA CRISTINA
TIMU FLORINA
COȘTIUG EUZEFINA- DANA
IVANOVICI MIHAELA
VRĂJITORU IOANA LILIANA
CONSILIER EDUCATIV: TIMU CRISTINA
DIRECTOR: PROF.FEDOROVICI MIHAI
GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL VALEA MOLDOVEI, GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL MIRONU