Proiect de lecție – Integrarea dacilor în lumea romană
Informații generale
NUMELE PROFESORULUI: CAZAN LAURA
DATA:19.III.2019
ClASA : a V a B
DISCIPLINA : ISTORIE
TEMA : Civilizații preistorice și antice
TIPUL LECȚIEI :mixtă
SCOPUL : – de a dobândi noi cunoştinţe legate de procesul de romanizare şi despre factorii care l-au influenţat .
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
Grupa 1(elevii care fac față programei de clasa a V a( intră în această categorie elevii cu deficiență ușoară).
- să înţeleagă şi să analizeze factorii romanizării stabilind o ierarhie a importanţei lor în proces;
- să să cunoască şi să folosescă corect date şi noţiuni istorice legate de procesul de romanizare ;
- să se cunoască principalele modificări în organizarea provinciei Dacia şi să justifice aceste modificări
- să citească fișa de lucru și să identifice titlul lectiei .
- să copie cuvintele noi prezentate in timpul lectiei.
STRATEGIA DIDACTICĂ : demonstrația didactică , comparația , interogația, lucrul cu harta, lucrul cu fișele individuale, conversația euristică.
RESURSE MATERIALE : fișe de lucru, manualul, dicționar istoric, atlas istoric ( Atlas de Istoria românilor (Editura Steaua Nordului), (Istoria românilor în 1000 de imagini)- album de fotografii, Dicționar de termeni istorici, laptop.
EVALUAREA: test de verificare, fișe de evaluare
BIBLIOGRAFIE:
- Manual istoria romanilor cl. A IV-a, ed. All., Manual istoria românilor cl. A VIII-a, Ed. Humanitas;”
- Istoria ilustrată a românilor” – album de Boris Craciun