Proiect de lecție – Integrarea dacilor în lumea romană

Informații generale

NUMELE PROFESORULUI: CAZAN LAURA

DATA:19.III.2019

ClASA : a V a B

DISCIPLINA : ISTORIE

TEMA : Civilizații preistorice și antice

TIPUL LECȚIEI :mixtă

SCOPUL : – de a dobândi noi cunoştinţe legate de procesul de romanizare şi despre factorii care l-au influenţat .

OBIECTIVE OPERAȚIONALE:

Grupa 1(elevii care fac față programei de clasa a V a( intră în această categorie elevii cu deficiență ușoară).

  1. să înţeleagă şi să analizeze factorii romanizării stabilind o ierarhie a importanţei lor în proces;
  2. să să cunoască şi să folosescă corect  date şi noţiuni istorice  legate de procesul de romanizare ;
  3. să se cunoască principalele modificări în organizarea provinciei Dacia şi să justifice aceste modificări
  1. să citească fișa de lucru și să identifice titlul lectiei .
  2. să  copie cuvintele noi  prezentate in timpul lectiei.

STRATEGIA DIDACTICĂ :  demonstrația  didactică , comparația , interogația, lucrul cu harta, lucrul cu fișele individuale, conversația euristică.

RESURSE MATERIALE : fișe de lucru, manualul, dicționar istoric, atlas istoric ( Atlas de Istoria românilor (Editura Steaua Nordului), (Istoria românilor în 1000 de imagini)- album de fotografii, Dicționar de termeni istorici, laptop.

EVALUAREA: test de verificare, fișe de evaluare

BIBLIOGRAFIE:

  • Manual istoria romanilor cl. A IV-a, ed. All.,  Manual istoria românilor cl. A VIII-a, Ed. Humanitas;”
  • Istoria ilustrată a românilor” – album de Boris Craciun

Desfășurarea lecției

Profesor Cazan Laura, CSEI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.