Proiect didactic – Așezările urbane și rurale din România
Informații generale
Numele Profesorului: Monachu Maria Monica
Data: 21.03.2019
Clasa: a VII-a A
Disciplina: Geografie
Tipul lecţiei: Lecție de recapitulare și sistematizare
Scopul: De a delimita elementele care definesc așezările rurale și urbane/ aplicații pe suporturi cartografice.
Obiective Operaționale
La sfârșitul activității didactice elevii trebuie:
Grupa I (D.M. I)
- să definească termenii: sat, comună, oraș, municipiu, județ, capitală;
- să localizeze pe hartă județe, orașe și obiective din diferite zone ale țării;
- să menționeze asemănări și deosebiri între sat și oraș;
- să reactualizeze cunoștințele privind capitala României, județul și municipiul Suceava
Grupa II ( D.M. II)
- să recunoască literele și culorile învățate.
Resurse procedurale: conversația, conversația examinatoare, explicația, exercițiul – joc, observația, descoperirea, problematizarea, lucrul cu suporturi grafice și cartografice.
Resurse materiale: fișe de lucru, manualul, Atlas geografic școlar al României, enciclopedii, laptop, flipchart.
Bibliografie
- Manualul de geografia României, cl. a VII-a, pentru școli speciale, Editura Didactică și Pedagogică, București, 1998;
- România, atlas geografic școlar, Octavian Mândruț, Editura Corint, 2001;
- Enciclopedia ilustrată, Clasa puiuț, Editura Rosetti Educational, București, 2007.