Proiect didactic – Matematica și Muzica
MUZICA ESTE HRANA SUFLETULUI.
William Shakespeare
Informații generale
CLASA: a II – a C
DATA: 19.11.2019
UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Scoala Primara Mironu
PROPUNĂTOR: Titi Livia
ARIA CURRICULARĂ: Matematică și științe ale naturii, Arte
DISCIPLINA: Matematică și explorarea mediului, Muzica și miscare
UNITATEA TEMATICĂ : Toamna, doamna aurie
TEMA ZILEI: Surprize de la Zâna Toamnă
SUBIECTUL: Adunarea şi scăderea în concetrul 0 – 1000, cu si fără trecere peste ordin, Bate vântul frunzele!
FORMA DE REALIZARE: lecție integrată
TIPUL LECȚIEI: consolidarea și sistematizarea cunoștințelor
COMPETENȚE SPECIFICE
- Matematică și explorarea mediului
- Scrierea, citirea și formarea numerelor până la 1000;
- Compararea numerelor în concentrul 0 – 1000;
- Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0 -1000, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar
- Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (sumă, total, termenii unei sume, diferenţă, rest, descăzut, scăzător, <, >, =, +, -, în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
- Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relaţii, fenomene, procese simple
- Rezolvarea de probleme de tipul a±b=x; a±b±c=x în concentrul 0 – 1000; a·b=x; a:b=x, în concentrul 0 – 100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice
COMPETENȚE INTEGRATE
- Muzică şi mişcare
- Manifestarea adecvată pe muzică, sugerată de anumite elemente de limbaj muzical
- Executarea unui dans / joc pe muzică, iniţiat şi organizat în colectiv
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
- COGNITIVE
- să opereze cu noţiunile matematice învăţate: termeni, sumă, descăzut, scăzător, diferenţă (MEM)
- să efectueze corect adunări şi scăderi cu numerele naturale din concentrul 0 – 1000, cu si fără trecere peste ordin(MEM)
- să afle termenul necunoscut, cunoscând celălalt termen al operaţiei şi rezultatul acesteia(MEM)
- să rezolve probleme(MEM)
- să rezolve sarcinile individual sau pe grupe, în raport cu cerinţa(MEM)
- PSIHO-MOTRICE
- să păstreze poziţia corectă în bancă în timpul orei(MEM, MM)
- să-şi coordoneze mişcările pentru manevrarea corectă a instrumentelor de lucru(MEM, MM)
- AFECTIVE
- să manifeste interes pentru lecţie (MEM, MM)
- să relaţioneze pozitiv cu membrii grupului de apartenenţă (grupul şcolar) (MEM, MM)
RESURSE
- Metodologice
a) Metode şi procedee: conversaţia euristică, explicaţia, exerciţiul, dialogul, jocul didactic, demonstraţia, problematizarea, metoda Știu, Vreau sa știu, Am aflat
- Mijloace de învăţământ: marker, tablă, fişe de lucru, laptop, scrisoare de la Zâna Toamna, stik, cântecul Bate vântul frunzele,Toamna , Antonio Vivaldi caiete, rebus
- Forme de organizare: frontală, individuală, pe echipe, perechi
- Bibliografice:
- Lupu, C., Metodica predării matematicii, Manual pentru Licee pedagogice clasa a XII-a,Editura Paralela 45, Piteşti, 1998
- *** Programa şcolară pentru clasa a II – a, aprobată prin ordin al ministrului nr. 3418/19.03.2013
- Programa şcolară pentru Muzica și mișcare, Clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a aprobată prin ordin al ministrului, Nr. 3418/19.03.2013
- *Programa școlară pentru disciplina Matematică și explorarea mediului, clasa II aprobată prin OMEN 3418/19.03.2013, București, 2013
- www.didactic.ro
- Adina Micu, Simona Brie, Culegere matematica, clasa a II-a , Editura Sinapsis, Cluj-Napoca, 2018
Profesor Titi Livia, Școala Gimnazială Valea Moldovei