Proiect didactic – Micii pizzeri

Informații generale

Data :25.03.2019

Unitatea de învățământ: Grădinița cu program normal Burla

Nivelul de vârstă: grupa mică /grupa mare

Tema anuală de învățare: Ce și cum vreau să fiu ?

Tema săptămânii: „Aș vrea să fiu ”

Tema activității integrate: „Micii pizzeri ”

Elemente componente ale activității integrate:

ALA 1

  • Bibliotecă:
    1. „ Ingrediente pentru pizza ”  (antrenament grafic )
    2. Decorează cuptorul cu semne grafice
  • Artă 
    1. Blat pentru pizza (modelaj)
  • Știință:
    1. Lipește ingredientele pe feliile de pizza și pe blat atâtea felii cât iți  arată cifra !
    2. Descoperă cifra numărând ingredientele de pe pizza!

DLC  „ Eu spun una , tu spui mai multe ” – joc didactic

Scop : dezvoltarea deprinderilor de comunicare orala prin activizarea vocabularului verbal, nonverbal și scris , utilizarea corectă a formulelor de singular și plural a substantivelor , valorificând deprinderile practic-aplicative în contexte noi ;

Obiective operaționale

  • să unească puctele într-o linie continuă ;
  • să decoreze cuptorul cu semnele grafice învățate ;
  • să modeleze blaturile utilizând tehnicile învățate ;
  • să raporteze numărul la cantitate și cantitatea la număr;
  • să citească imaginea de pe jeton;
  • să distinga singularul de pluralul substantivelor ;
  • să transforme singularul în plural și invers.

Regulile jocului

  1. Copiii vor fi împărțiți în 2 echipe : grupa mică , grupa mare
  2. Un copil de la grupa mică este atins cu o baghetă magica . El va alege un jeton de pe masă și denumește imaginea .
  3. Eu am un blat , apoi va merge la un coleg de la grupa mare care va trebui sa aleagă jetonul cu pluralul substantivului respectiv spunând ; eu am mai multe blaturi

Sarcina didactica – folosirea corectă a  singularului și pluralului prin includerea lor în propoziții.

Eemente de joc : bagheta magica , competiția , surpriza , mânuirea materialului, aplauze , recompense

Scenariul activității integrate
  • Copiii vor intra în sala de grupă pe ritmurile melodiei „Sunt atâtea meserii ” sau „ Oricare meserie ” după care sunt provocați să descopere surprizele pregătite ce vor constitui prilej de introducere într-o atmosferă care să trezească interesul lor .
  • Se prezintă copiilor titlul activității integrate , dar și obiectivele pe înțelesul lor .
  • M-am gândit că vă place foarte mult  pizza și având și-n grupă un tată al unei fetițe care a fost  pizzer , ne-am gândit să ne jucăm și noi de-a pizzerii.
  • De aceea veți lucra împreună ambele grupe și veți alege sectorul la care doriți să lucrați.
  • La „Bibliotecă” –veți avea mai de unit punctele pentru a descoperi denumirea unui ingredient care-l folosim la realizarea pizzei , veți decora cărămizile cuptorului cu linii .
  • La„Artă” cu ajutorul plastilinei,aluatului veți realiza blaturi pentru pizza.
  • La„Știință” veți lipi pe feliile de pizza ingrediente, după care pe blat veți lipi atâtea feli cât îți indică cifra.
  • Se execută câteva exerciți de încălzire a musculaturii fine a mâinii. Se va urmări  interacțiunea copiilor în timpul desfășurării activităților de la centrelor deschise.
  • Se atrage atenția ca copii de la grupa mică să lucreze împreuna cu cei mari .
  • Se oferă ajutor copiilor care întâmpină dificultăți și vor fi îndrumați în mod individual .
  • Lucrările ralizate la centre vor fi expuse .
Jocuri
  • Activitatea continuă cu jocul  „ Eu spun una , tu spui mute ” .Copii vor fi așezați față-în față (grupa mică – grupa mare)
  • Se va trece la explicarea jocului și demonstrarea lui . Educatoarea va numi un copil de la grupa mică cu o baghetă magică .Acesta va alege un obiect de pe masa îl denumește spunând  „ eu am un blat ” , după care alege un coleg din grupa mare , care va cauta un jeton cu pluralul obiectului „eu am mai multe blaturi ” .
  • Răspunsurile corecte sunt recompensate cu aplauze și buline pe tabla de marcaj .
  • Echipa care a adunat cele mai multe buline va câștiga.
  • Desfășurarea acestui joc va antrena fiecare copil în rezolvarea sarcinii propuse ;denumirea imaginilor de pe cartonașe ,enunțarea corectă a substantivelor la singular și la plural ,alcătuirea de propoziții simple utilizând corect acordul dintre singular și plural .
  • Se antrenează toți copiii grupelor în desfășurarea jocului didactic .
  • Evaluarea jocului didactic se va realiza prin completarea unei piramide .
  • Evaluarea activității integrate se va realiza prin găsirea pizzei cu numărul 1,2,6,4 și coacerea ei .
  • Se fac aprecieri individuale și de grup ,iar toți copiii vor primi aplauze cu cel mai Extraordinar Master Cef .

Demersul didactic

Profesori Lazurcă Rocsana Elena și Juravle Elena Daniela, Școala Burla

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.