Proiect didactic pentru activitate integrată

Informații generale

Data: 01.06.2019

Prof. înv. preșcolar: Lazurcă Rocsana Elena

Unitatea de învățământ: G.P.N. BURLA

Nivelul de vârstă / grupa: Nivelul I, grupa mijlocie

Tema anuală de învățare: Cine sunt / suntem ?

Tema săptămânii: ”Lumea copilăriei”

Tema activității integrate: ”Prietenii clovnului Roberto”

Elemente componente ale activității integrate:

  • ALA1: ARTĂ: ”Baloanele copilăriei” (ornare, colorare în contur)

BIBLIOTECĂ: ”Hăinuța cea mai frumoasă” – grafisme

CONSTRUCȚII: ”Orășelul copiilor” – joc

  • ADE:  DȘ: ”Prieteni și baloane pentru clovn”

Scopul activității:  Sistematizarea și consolidarea achizițiilor logico-matematice pe baza percepției analitico-sintetice, a reprezentărilor despre realitatea înconjurătoare, concomitent cu exersarea unor tehnici și deprinderi în vederea temei propuse.

Obiective operaționale:

  • să înfrumusețeze baloanele prin ornare și colorare;
  • să traseze elemente grafice pe suport punctat;
  • să recunoască cifrele în concentrul 1-5;
  • să constituie mulțimi cu 1,2,3,4,5, obiecte;
  • să numere conștient, prin gest de încercuire, elementele mulțimilor formate;
  • să raporteze numărul la cantitate și invers, verbalizând acțiunile întreprinse;
  • să ordoneze în șir crescător și descrescător după mărime și culoare elementele unei mulțimi;
  • să compare cantitativ două sau mai multe mulțimi prin formare de perechi;
  • să folosească în mod adecvat instrumentele și materialele de lucru puse la dispoziție;
  • să coopereze exprimând sprijin și bunăvoință în relațiile cu ceilalți.

Strategii didactice:

  • Metode și procedee: conversația, explicația, observația, exercițiul, problematizarea, expunerea, jocul, algoritmizarea, munca independentă.
  • Elemente de joc: surprizele, mânuirea materialului, aplauze, deplasarea.
  • Resurse materiale: siluete copii, siluete baloane, creioane colorate, carioci, floricele, inimioare, lipici, coșulețe, joben, tabla magnetică, cuburi și truse de construcții;
  • Forme de organizare: frontal, individual, în grupuri mici.

Durata: 60 minute

Bibliografia:                                       

  • ”Curriculum pentru învăţământul preşcolar” , M.E.C.T, 2008;                                                                                  
  • ”Proiectarea pas cu pas – îndrumător pentru cadrele didactice din învățământul preșcolar”, Ed. Diamant, Pitești, 2011,2013;
  • ”Activități matematice în grădiniță” – Mihaela Neagu, Georgeta Beraru, Ed. Polirom, Iași, 1997;
  • ”Educația copilului preșcolar” – Vrajmaș, Adina, Ecaterina, Ed. Pro Humanitate, București, 1999.

Scenariul activității integrate

Activitatea va debuta cu prezentarea și salutarea musafirilor. La centrul tematic, copiii găsesc un personaj nou: clovnul Roberto. Acesta aduce în bagajul său materiale, joben, baloane și surpriza dulce la final. Clovnul Roberto, prin intermediul educatoarei, stă de vorbă cu cei mici, le pune întrebări, le propune sarcini pe care aceștia le vor executa la activitățile liber alese.

  • – Bună dimineața, copii frumoși !
  • – Clovnul Roberto s-a rătăcit și a ajuns la grupa voastră.
  • – Ce credeți , este bucuros?
  • – Îl primiți să se joace împreună cu voi?
  • – Roberto știe că voi sunteți foarte harnici, cuminți și pricepuți la matematică.
  • – Haideți să-i arătăm lui Roberto ce știți voi!

Copiii află că pentru a-l face fericit pe clovnul rătăcit trebuie să se grupeze la centre în funcție de preferință. Educatoarea prezintă oferta de lucru după care le explică copiilor ce activități trebuie să desfășoare.

  • La centrul ”Arta”, copiii vor decora baloane cu floricele, inimioare și vor colora.
  • La centrul ”Bibliotecă”, cei mici vor avea la dispoziție siluete de copii. Vor completa desenul prin unirea punctelor.
  • La centrul ”Construcții”, copii vor avea la dispoziție piese de construcții, siluete, blocuri, căsuțe, castane.
  • Copiii sunt atenționați că urmează finalizarea lucrărilor, fapt pentru care trebuie să se încadreze în timpul pus la dispoziție, iar la clinchetul clopoțelului (T) se încheie activitatea de la fiecare centru după care copiii fac ordine la măsuțe.
  • Educatoarea le propune să se joace cu aceste materiale realizate la centre. Ei vor rezolva sarcinile scrise de clovnul Roberto din jobenul adus de acesta.
  • Pentru relaxare, se va cânta cântecul ”Dacă vesel se trăiește”.
  • Copiii sunt antrenați să rezolve cât mai multe sarcini propuse de clovn.
    • Aceștia numără și recunosc cifrele în concentrul 1-5;
    • constituie mulțimi cu un anumit număr de obiecte;
    • reportează numărul la cantitate și invers;
    • ordonează crescător sau descrescător în funcție de mărime sau culoare;
    • compară cantitativ două mulțimi prin formare de perechi.          
  • Finalul activității este marcat de momentul verbalizării concluiziilor referitoare la ajutorul oferit ”Clovnului Roberto” dar și la activitatea desfășurată cu referire la respectarea tehnicilor de lucru, modul de participare și comportament.

Profesor Lazurcă Rocsana Elena, GPN Burla

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.