Proiect didactic – Toamna

GRUPA: MICA

PROPUNATOR: Hapău Elena

TEMA ANUALĂ: Când/ cum şi de ce se întâmplă?

TEMA PROIECTULUI: ”Zana  Toamna  ”

SUBTEMA: ”Zana toamna prin livezi ”

TEMA ZILEI: „Ce ne aduce Zana Toamna”

TIPUL ACTIVITĂŢII: Consolidare şi verificare de cunoştinţe

MIJLOC DE REALIZARE: activitate integrata

ELEMENTELE  COMPONENTE  ALE  ACTIVITATII INTEGRATE: ( DLC; DEC; DOS)

Activităţi pe centre de interes (ALA1):

Construcţii : rafturi pentru fructe,

  Joc de masa: – Din jumatati-intregul

Activităţi pe domenii experienţiale(ADE):

  • Domeniul limba si comunicare– memorizare
  • Domeniul om şi societate -Activitate practică – lipire

Activităţi pe centre de interes (ALA2): Joc  de miscare

DURATA: 1 zi

SCOP: Consolidarea cunoştinţelor despre fructele de toamna si anotimpul toamna, prin dezvoltarea vocabularului si a deprinderilor practice, precum şi consolidarea unor priceperi şi deprinderi de manipulare a materialelor puse la dispoziţie, în vederea realizării unor lucrări.

OBIECTIVE  OPERATIONALE:
  1. Sa realizeze fructe de toamna, imbinand jumatatile acestora ;
  2. Sa denumeasca fructele de toamna realizate;
  3. Sa construiasca rafturi pentru fructe, folosind materialul didactic pus la dispozitie ;
  4. Sa audieze cu atenţie poezia retinand ideile principale ale acesteia;
  5. Sa demonstreze intelegerea poeziei apeland la memorarea si redarea acesteia;
  6. Sa realizeze o compoziţie practică cu subiect dat prin lipire si imbinare;
  7. Sa identifice materialele puse la dispoziţie dovedind ca stiu sa le foloseasca;
  8. Sa colaboreze în cadrul grupului pentru finalizarea tabloului de toamna răspunzand prin acţiune la cerinţele educatoarei;
  9. Sa respecte regulile jocului expuse de catre educatoare.
STRATEGII DIDACTICE:

A) METODE SI PROCEDEE: explicaţia, demonstraţia, conversaţia, exerciţiul, munca în echipă, jocul.

B) MATERIAL DIDACTIC: Joc de masa ,,Dinjumatati-intregul ‘’, trusa de construcţii, cosulete, fructe de toamna decupate, norisori, lipici, poster, ecusoane, labirintcufructe.

Stimulente: fructe de toamna

C) FORME  DE  ORGANIZARE: individual, frontal,

MATERIAL BIBLIOGRAFIC:

     – ,,Curriculum pentru educaţia timpurie ” – 2019

SCENARIUL  ACTIVITĂŢII

Activitatea debutează cu Întâlnirea de dimineaţă;  copiii se adună în semicerc împreună cu educatoarea pentru a se salută. Salutul se va realiza prin formula « Bună dimineaţă, fructe vesele de toamna ! » ; salutul începe de la dreapta la stânga.

Copiii, vor face apoi gimnastică de înviorare – această se realizează prin intermediul unui cantecel. Se va realiza prezenţa:  fiecare copil este strigat de către educatoare şi se notează absenţii. Urmează  împărtăşirea cu ceilalţi, în care copiii  vor spune care este fructul preferat. Se discută  modul în care putem consumă  fructele şi de ce le consumăm.

Desfășurare

Invitaţia de a  analiză vremea, calendarul naturii  şi de a marca modificările se face printr-o scurtă poezie ,, Vremea noi o studiem/ Şi-n calendar noi notăm/ De e vânt sau de e soare?/Vreţi să ştiţi acuma oare?,,. Se va stabili împreună cu copiii dată, ziua săptămânii, luna şi anul în care ne aflăm, apoi aspectele vremii din acea dimineaţă, îmbrăcămintea adecvată pentru acea zi. Se vor preciza – dacă există – alte evenimente importante din această zi (ex: zi de naştere). La activitatea de grup copiii vor cânta cântecul ,, Avenit pe dealuri toamna!”.

Se va trece la momentul de mişcare efectuat prin mişcările sugerate de  cântecelul ,, Bate vântul frunzele” pe care îl voi cânta împreună cu copiii. Le voi spune copiilor că astăzi la noi în grupa avem un musafir special, care a venit să ne vadă cât de cuminţi şi talentaţi suntem noi  ( noutatea zilei), după care voi prezenţa  mesajul zilei  ,, Să creşti mare şi voinic consumă fructe de mic,,.

În sala de grupa sunt expuse imagini care reprezintă anotimpul Toamna  iar copiii sunt invitaţi să le observe. Le voi adresa  copiilor   întrebări despre anotimpul toamna: ( În ce anotimp suntem?  Ce fructe de toamna cunoaştem?). După ce au răspuns la întrebări, le voi prezenţa centrele:

  • la centrul  „Joc de masă”  vom îmbină jumătăţi de fructe pentru a realiza fructe de toamna,
  • iar la centrul „Construcţii” vom construi  rafturi pentru fructe.
Încheiere

Copiii  îşi aleg sectorul la care vor să lucreze, voi urmări şi sprijini copiii care necesită ajutor . După ce au terminat, se va realiza rotirea copiilor  la centre,  apoi se analizează produsele obţinute, copiii înţelegând eficientă muncii lor pe centre. Prin intermediul cantecelui  ,, Bat din palme,,  tranziţie,  copiii vor merge la baie, apoi servesc micul dejun.

După sevirea mesei copiii se întorc în sala de grupa şi vor desfăşura activitatea de educare a limbajului şi  activitatea practică iar în încheiere  vor efectua jocul de mişcare  ,,Găseşte drumul fructului către coş”.

Etapele activității

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.