PROIECTUL ERASMUS+ CHANGE – MOBILITATE DE SUCCES ÎN GRECIA

Proiectul european al școlii ERASMUS+ – CHANGE a avut loc a patra mobilitate. CHANGE (Collaboration to have abilities as new goals of education) se desfășoară în perioada 2018-2020. O parte din echipa Erasmus+ de la CSEI Suceava s-a deplasat în mobilitatea din Grecia. Au participat inspector profesor Ionel Dumistrăcel, director adjunct profesor Cristina Clim și profesor Raluca Florentina Pintilie. Evenimentul a avut loc în săptămâna 7-11 octombrie împreună cu celelalte țări partenere, Italia, Turcia, Polonia și Lituania.  

În această săptămână s-au susținut materiale reprezentative pe tema: Inteligența Emoțională Și Efectele Benefice ale metodelor și strategiilor implementate asupra elevilor cu CES integrați în învățământul de masă,  aplicate de țara gazdă, Grecia. Au fost prezentate alte materiale folositoare cu tema: Rolul major al profesorului de sprijin în dezvoltarea elevilor cu CES, integrați în învățământul de masă (România).

În cadrul acestei  mobilități s-au prezentat metode și strategii puse în practică de fiecare țară parteneră. S-a lucrat aplicativ în echipe cu metode model, au avut loc schimburi de experiență și s-au evidențiat exemple de bună practică. De asemenea, s-a luat contact cu elementele culturale specifice zonei Kalampaka, așezare situată la poalele munților Meteora, precum și cu celelalte obiceiuri și tradiții specifice  țării gazde. S-au realizat interacțiuni de amploare, atât pe domenii similare de activitate, cât și pe cele cu specific local, contribuind la dezvoltarea și îmbunătățirea relațiilor între țări, pe plan educațional, social și profesional.

Programul vizitei

In această perioadă profesorii au avut ocazia să compare și să asimileze asemănările și diferențele administrative, culturale și etnice ale țărilor prezente. Au fost vizitate obiective turistice și instituții locale. Astfel, s-au vizitat primăria din Kalampaka, Centrul de informare turistică din aceeași localitate, precum și primăria din Trikala. Vizitarea mănăstirilor Varlaam și Sf. Ștefan (Meteora) au completat cu elemente de noutate, dar și elemente comune țărilor ortodoxe. Acest schimb de experiență a fost implementat cu responsabilitate și succes de participanți.

Vizitarea și participarea activă la activitățile școlii speciale EEEEK, din Trikala, pentru elevii cu deficiențe severe, a creat noi oportunități de a identifica puncte comune, dar și de a învăța lucruri noi, într-o manieră practică și atractivă.

Prin participarea în cadrul acestor activități, profesorii au avut ocazia să  învețe, să compare și să asimileze informații, metode și strategii moderne, specifice noilor perspective educaționale. Profesorul de sprijin joacă un rol central, alături de cel de la clasă, contribuind la integrarea reală și efectivă a copiilor cu nevoi speciale, în învățământul de masă și la facilitarea unei integrări socioprofesionale avantajoase, pe viitor. Legarea unor prietenii trainice, precum și promovarea aspectelor pozitive din fiecare țară, sunt alte avantaje obținute în cadrul acestei mobilități. Ele contribuie la promovarea imaginii și prestigiului școlii, atît pe plan local, cât și internațional.

  • Profesor Raluca Pintilie
  • Profesor Cristina Clim

CSEI Suceava

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.