Raport Vizita CSEI Suceava – 15.02.2019

In vederea pregătirii vizitei, am luat legătura telefonic în ziua de 8.02. 2019 cu directorul instituției, prof. Gabriela Lupașcu, pentru a stabili scopul vizitei și am comunicat activitățile care urmau a fi desfășurate pe parcursul acesteia. D-na director și-a arătat toată disponibilitatea în sensul mobilizării celor care urmau a fi prezenți, punând, totodată, la dispoziție sala de festivități în intervalul orar solicitat. Am luat legătura telefonică și cu fiecare mentor în parte pentru a stabili data și intervalul orar aferent, precum și scopul vizitei.

In ziua de 15 februarie 2019 am fost primită la Centrul Scolar de Educație Incluzivă Suceava de directorul instituției prof. Gabriela Lupașcu și de directorul adjunct, prof. Cristina Clim, cu care am discutat o serie de aspecte referitoare la întâlnirea cu M și PM.

A urmat întâlnirea propriu-zisă în sala de festivități a școlii. Toți mentorii au fost prezenți împreună cu profesorii mentorați.

Pe baza Ghidului de interviu am derulat discuțiile cu mentorii și cu profesorii debutanți. Mentorii au realizat analiza de nevoi a PM pe baza căreia au realizat împreună un Plan de acțiune cu termene și sarcini precise. Mentorii au lucrat împreună cu PM la modele de proiectare didactică, au discutat programele și planificările finale, au stabilit interasistențele la clase pentru o mai bună cunoaștere reciprocă.

Au fost cazuri în care PM, venit din învățământul de masă, a fost pe punctul de a abandona activitatea sa în cadrul învățământului special. Cu ajutorul M însă, PM a reușit nu numai să-și continue activitatea, dar și să-și adapteze activitatea de predare la specificul acestui tip de învățământ. Au înțeles că trebuie să lucreze diferențiat la clase, în funcție de dezabilitățile elevilor. Au fost și cazuri când PM s-a adaptat mai ușor dezvoltând o relație apropiată cu elevii. În schimb, M l-a ajutat să selecteze strategii didactice și metode în concordanță cu deficiențele copiilor cu CES.

Un alt aspect esențial pentru acest tip de învățământ îl reprezintă completarea unui caiet de corespondență precum și realizarea planului de intervenție personalizat anual sau pe șase luni, foarte important în urmărirea progresului elevilor, depistarea la timp a regresului, întrucât progresul este foarte lent în cazul acestor elevi.

Mentorii au menționat și nevoia de consiliere permanentă a părinților pentru a asigura continuitatea progresul copiilor. În cazul elevilor interni, participarea părinților la acest proces este nesemnificativă, de unde derivă o sporire a rolului și responsabilizării profesorilor și a educatorilor. În virtutea celor menționate, PM au fost ajutați să realizeze un program de sprijin cu părinții.

Mentorii au semnalat drept o carență majoră lipsa manualelor adecvate precum și a auxiliarelor specifice acestui tip de învățământ.

În consecință, vizita și-a atins scopul, punând în evidență importanța creării unei relații M-PM bazate pe respect, încredere, empatie și comunicare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.