Raportul vizitei dlui. Ștefan Colibaba la CSEI Suceava din 14 martie 2019

În vederea pregătirii logistice a vizitei din proiectul DEDICAT la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă CSEI Suceava, am pregatit materialele necesare și am contactat conducerea școlii pentru a asigura spațiul de desfășurare și programul, precum și pentru a discuta aspectele urmărite. De asemenea, am contactat prin email și telefonic toți cei 12 mentori și 12 mentorati din grupa care îmi revine în cadrul rețelei – vezi lista de prezenta.

În dimineața zilei de 14 martie 2019 m-am deplasat la sediul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă CSEI din Suceava, unde am fost primit de directorul instituției, prof. Lupașcu Gabriela, care a reconfirmat prezența efectivă a tuturor celor convocați la intalnire.

Platforma proiectului www.l-earn.ro

Prima parte a activitatii a constat dintr-o sesiune interactiva de prezentare a platformei proiectului www.l-earn.ro, condusă de Alexandra Apetracheoae, RPO.

Folosind echipamentul de protectie din laboratorul de informatică, toate calculatoarele disponibile și Ghidul de utilizare a platformei distribuit fiecărui participant, s-au parcurs toate etapele de la intrarea pe site-ul platformei pînă la deschiderea unui cont personal și accesul la camera de discuții și mesagerie.

Stefan Colibaba vizita CSEI Suceava Dedicat pocu
Stefan Colibaba in timpul vizitei la CSEI Suceava din cadrul proiectui DEDICAT din martie 2019

Sub îndrumarea RPO, toți participantii au putut verifica nemijlocit functionalitatea platformei, trimițând unul altuia în timp real mesaje și atasamente (documente, imagini). Au fost clarificate modalități alternative de lucru, elemente de etică și deontologie (folosirea unor imagini ale copiilor, obținerea acordului părinților, concordanță ideilor vehiculate cu punctul de vedere oficial al școlii, etc.) și s-au oferit răspunsuri la toate întrebările participanților.

În tot acest timp, am lucrat pe platforma alături de mentori și mentorati, monitorizând totodată relațiile interpersonale și inventariind problemele pe care aceștia le-au ridicat. 

În continuare, timp de o ora si jumatate, între 12,00 si 13,30, am avut o discuție frontala cu intreaga grupa de 24 mentori și mentorati în cadrul careia am căzut de acord asupra modalităților și frecvenței comunicarii pe platforma, precum și a tipurilor de “produse” pe care urmează sa le posteze membrii rețelei ca evidente ale procesului de mentorat și dezvoltare profesională, respectiv în vederea înregistrării și evaluării acestora de către expert.

Ca exercițiu practic de debut, am convenit sa trimit în casuta postala a mentorilor un chestionar referitor la utilizarea platformei pe care, la rândul lor, mentorii să-l aplice mentoratilor, urmând ca răspunsurile ambelor categorii să-mi parvina tot in casuta postala.

Concluzie

A fost cu certitudine o activitate utilă din perspectiva scopurilor urmărite în proiect, cei prezenți apreciind ca operationalizarea acestui instrument de lucru va impulsiona comunicarea în interiorul rețelei și va oferi multiple posibilități de a împărtăși din propria experiența și de a afla din experiența celorlalți lucruri care, în final, sa conducă la măsuri de eficientizare a prevenirii abandonului școlar.

Ștefan Colibaba

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.