Raportul vizitei dnei. Emanuela Doina Gheorghiu la CSEI Suceava din 15 martie 2019

În vederea pregătirii vizitei, am luat legătura telefonic în ziua de 6 și respectiv 7 martie 2019 cu directorul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă CSEI Suceava, prof. Gabriela Lupașcu, precum și cu toți mentorii, pentru a stabili scopul vizitei din cadrul proiectului DEDICAT și am comunicat activitățile care urmau a fi desfășurate pe parcursul acesteia.

Chestionarul completat de participanți

În vederea realizării vizitei am realizat un chestionar care viza comunicarea on-line, care urma să fie aplicat atât mentorilor cât și profesorilor mentorați cu ocazia vizitei.

Chestionarul viza îmbunătățirea și eficientizarea comunicării cu mentorii și profesorii mentorați pentru identificarea rapidă a nevoilor celor implicați. Totodată, chestionarul urma să ofere o perspectivă asupra abilităților și a posibilităților de utilizare a mijloacelor de comunicare on-line.

Întâlnirea a avut loc în laboratorul de informatică, la o zi dupa vizita domnului Stefan Colibaba și au participat mentorii și profesorii mentorați precum și conducerea școlii. Întrucât, la această întâlnire, participanților li s-a prezentat platforma cu modul de utilizare, aplicații posibile precum și cine cu cine poate comunica, discuțiile care au urmat s-au desfășurat de la sine, firesc.

Partipantii la vizita dnei Gheorghiu la CSEI Suceava din 15 martie 2019
Participantii la vizita dnei Emanuela Doina Gheorghiu in cadrul proiectului POCU Dedicat la CSEI Suceava

Analizând răspunsurile date am constatat următoarele opinii:

  • Comunicarea pe platformă este considerat un mijloc util, facil de comunicare și schimb de opinii, este un alt mod de colaborare, se poate discuta orice situație, se pot pune întrebări pentru informare putându-se utiliza postările colegilor din grup. Acest tip de comunicare este util în procesul didactic, facilitând comunicarea cu părinții și elevii.
  • Participanții și-au manifestat dorința de a găsi pe platformă articole documentare, referate, subiecte care ajută la progresul M și implicit al PM.
  • Se solicită postarea de modele proiectare didactică realizate de mentori în activitatea cu mentorații, programe personalizate de intervenție, metode de combatere a abandonului școlar, schimb de bune practici între cei mentorați.
  • Se solicită postarea de resurse educaționale sugerate/realizate de M în colaborare cu PM.
  • Se resimte nevoia unor materiale vizând metodele de lucru cu copiii cu CES și în special pentru cei cu autism.
  • Prezentarea unor activități reprezentative realizate de M și PM în vederea alcătuirii unei baze de bune practici în domeniu CES.
  • PM solicită M postarea de noutăți ce țin de curriculum, planificări, programă școlară, metode și tehnici moderne.
  • Participanții au înțeles avantajele comunicării pe platformă și menționează beneficiile comunicării simultane și în timp real a unui număr mare de participanți. Deși este o comunicare la distanță, platforma permite transmiterea unei cantități mari de informații și stocarea acestora.
  • Se insistă pe ideea colaborării între colegi în interes profesional, lucru benefic și esențial în dezvoltarea experienței personale

Concluzie

În concluzie, în urma analizei chestionarului administrat, avem convingerea că comunicarea pe platformă va eficientiza activitatea de mentorat și va aduce plus valoare tuturor factorilor implicați în proiect.

Emanuela Doina Gheorghiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.