Raportul vizitei la Școala Gimnazială Valea Moldovei Suceava din 1 iulie 2019
Vizita la Scoala Gimnaziala Comuna Valea Moldovei a fost pregatita anterior: am luat legătura telefonic cu directorul instituției, prof. Mihai Fedorovici, pentru a stabili scopul vizitei; am comunicat activitățile care urmau a fi desfășurate (întocmirea portofoliului, discutarea unor aspecte legate de Raportul intermediar privind evaluarea activității precum și discutarea activității pe platforma online). Am solicitat sa îmi confirme prezenta mentorilor și a mentoraților. D-l director și-a arătat toată disponibilitatea în sensul mobilizării celor care urmau a fi prezenți, punând, totodată, la dispoziția proiectului o sală în intervalul orar solicitat 13-15.
Desfășurarea vizitei
În dimineața zilei de 01 iulie 2019 am fost primită la Scoala gimnaziala Valea Moldovei de directorul școlii, prof. Mihai Fedorovici, cu care am discutat o serie de aspecte legate de proiectul Dedicat (activitate mentori/mentorati, platforma).
Partea principală a vizitei a constat în întâlnirea cu mentorii și mentorații din cadrul proiectului, 12 profesori mentori și mentorati.
Au fost prezenți toți profesorii mentori și mentorati: Fedorovici Mihai, Romanescu Adam, Lehaci Rodica, Baboi Victoria, Paicu Ana, Donisa Marius, Morărașu Mariana, Stefancu Elena, Petroaie Rodica, Timu Florina, Ivanovici Mihaela si Costiug Euzefina Dana.
Am prezentat tematica intalnirii: întocmirea portofoliului, discutarea unor aspecte legate de Raportul intermediar privind evaluarea activității precum și discutarea activității pe platformă online.
Am încurajat participanții la discuții pentru ca fiecare comentariu sau sugestie din experiența dumnealor conteaza.
Am prezentat componentele Raportul intermediar pentru fiecare participant- mentori și mentorati. Acest raport cuprinde:
-evaluarea implicării în vizitele de teren făcute de expert
-evaluarea activității pe platforma
-evaluarea portofoliului mentorului/mentoratului
-evaluarea calitativă a activității didactice (articole publicate pe site-ul proiectului, proiecte didactice, scaderea numărului de absențe- reflectată de centralizatorul de absențe, progresul înregistrat prin autoevaluare sau la lecțiile vizitate de către mentor/expert).
Conținutul articolelor poate ilustra experienta profesorilor participanți în proiect, reflecții asupra unor idei, articole citite.
Am discutat și unele aspecte legate de completarea fișelor. Un coleg a sugerat ca aceste fise să fie puse într-un fișier din calculatorul de acasă sau de la scoala; nu e nevoie sa fie scanate, se pot completa în word și trimise prin platforma Dedicat.
Au fost sugestii privind adaptarea unor fișelor la contextul școlii (uneori chestionarul poate fi perceput ca invaziv, poate fi inlocuit prin observatie si discutii).
Concluzie
În consecință, afirm că vizita și-a atins scopul din perspectiva obiectivelor vizate în proiect.
Elza Gheorghiu