Rolul logopediei în dezvoltarea copiilor

Noile tendințe moderne sociale au dus la apariția a din ce în ce mai multe tulburări de pronunție în rândul copiilor, asupra cărora, metodele clasice de intervenție, descrise în literatură de specialitate, nu sunt suficiente. Când dezvoltarea vorbirii nu urmărește o traiectorie normală și apar tulburările de pronunție și de articulare, intervenția este necesară în scopul articulării corecte a sunetelor emise.

Logopedia este definită ca știința care studiază mecanismele prin care sistemul integrat voce-vorbire-limbaj-comunicare se formează și funcționează atât la nivelul individului, cât și al speciei, precum și mecanismul patologiilor care apar în acest sistem integrat. Astfel logopedia nu mai are rol doar în corectarea emiterii și articulării sunetelor și dificultăți ale cititului și scrisului, rolul esențial al logopediei fiind în a rezolva problema destructurării arhitecturii cerebrale necesare achiziționării vocii, vorbirii, limbajului și comunicării.

Scopul principal al proiectului VOICE (Vocational education and training for speech and language therapists and parents for rehabilitation of children with cochlear implant on how to speak) este de a oferi educație și formare profesională terapeuților în logopedie și părinților, pentru a învăța copiii cu implanturi cohleare cum să vorbească.

Grup țintă
  • terapeuții în logopedie și studenții din anul 3 la psihologie (viitori logopezi), care lucrează direct cu copiii cu implanturi cohleare
  • părinții care trebuie să continue terapia acasă
  • profesorii care trebuie să lucreze cu acești copii
Rezultate așteptate
  • Portofoliu cu studii de caz despre copiii cu implanturi cohleare, care fac terapie  (portofoliu de terapie IC)
  • Standarde minime de reabilitare după implanturile cohleare la copii
  • Manual pentru terapeuți logopezi și părinți, pentru a-i învăța pe copiii cu implanturi cohleare să vorbească (Manual VOICE)
  • Educație și formare profesională pentru logopezi, pentru a-i învăța pe copiii cu implanturi cohleare să vorbească (VOICE E-Training Course)
  • Educație deschisă / online / digitală pentru părinți și grupuri de sprijin în reabilitarea copiilor cu implanturi cohleare (VOICE E-TOOLKIT)
Parteneri
  • Spiatalul Clinic de Recuperare Iasi, Romania, Applicant Organisation
  • SOCIETATEA DE OTOLOGIE SI IMPLANT COHLEAR, Romania
  • UNIVERSITATEA ALEXANDRU IOAN CUZA DIN IASI, Romania
  • FUNDATIA EUROED, Romania
  • ONICI, Belgium
  • UNIVERSIDADE DE AVEIRO, Portugal
  • STICHTING ZUYD HOGESCHOOL, Netherlands

Număr de referință: 2020-1-RO01-KA202-080059

Proiectul este dezvoltat sub egida programului de parteneriat strategic Erasmus+ Strategic Partnership programme (School Education)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.