Școala altfel!? Școala online!

În toată țara românească au intrat în limbajul zilnic unele cuvinte mai rar folosite până acum, anume PANDEMIE, izolare, distanțare, COVID 19. Și odată cu acestea școala a fost închisă, fapt ce a deschis o altă provocare, anume școala ONLINE. Adică scoala altfel.

Ce avem de făcut? Nimeni nu știe, nimeni nu își asumă. Noi profesorii de la Dolhasca/Probota, gândindu-ne la elevii noștri, am făcut timid primii pași în a lua legătura cu ei.

Unii au folosit messenger, alții au folosit whatsapp, alții skype sau email pentru a-i consilia, pentru a transmite unele informații, conținuturi și firesc pentru a primi feedback.

Informaticianul școlii

Împreună cu informaticianul școlii am discutat și am stabilit că putem să dezvoltăm o platformă a școlii în regim închis, adică destinat doar elevilor și personalului școlii. Aveam un domeniu al nostru pe internet unde puteam facilita accesul elevilor, cadrelor didactice, didactice auxiliare la școala online.

Și așa au fost introduși cei aproape 1000 de elevi și cadre didactice, om cu om, cărora li s-au creat conturi, care au fost trimise către diriginți, care au creat clasele virtuale.

Încet, cu răbdare și devotament au fost consiliați și încă mai sunt consiliați toți cei care au avut nevoie de sprijin, îndrumare pentru a intra și a lucra pe platforma, lucru nou pentru care nu am fost pregătiți nici profesorii, nici elevii și la care lucrăm în permanență.

Clasa viitorului

După 2 săptămâni au apărut primele rezultate, mai exact elevi și profesori s-au întâlnit în spațiul virtual creat, https://www.clasaviitorului.ro/, au comunicat, au interacționat, au învățat împreună, au progresat.

Astfel, pentru început, 20 cadre didactice mi-au trimis capturi, gânduri, dovezi ale activităților desfășurate. Numărul celor care au intrat pe domeniul școlii a crescut deja acum, când scriu aceste rânduri. Acest lucru care îmi dă siguranța că profesorii noștri tratează cu seriozitate actul didactic și că se implică activ, în aceste momente dificile. Din nefericire,există și un număr redus de profesori care mai au dificultăți în ceea ce privește folosirea resurselor IT la cote înalte, dar sunt interesați să învețe odată cu elevii lor, ceea ce este de apreciat.

În același timp este de apreciat și activitatea elevilor noștri care au reușit să participe la activitățile propuse de cadrele didactice. Totuși există încă și elevi care nu pot să participe la școala online, cauzele cele mai frecvente fiind:

  • telefoane neperformante,
  • calculatoare depășite fizic,
  • lipsa de tehnica IT,
  • lipsa de curent electric,
  • lipsa abonament internet,
  • cunoștințe scăzute de operare cu tehnica modernă.
Câteva gânduri ale profesorilor de Liceul Oltea Doamna Dolhasca/ Probota

Activitatea online cu elevii am desfasurat-o pe messenger. Nu pot spune ca a dat sau nu rezultate pentru ca nu se poate realiza o evaluare… Materiale sunt multe si diverse la limba romana, insa nu pot fi egalate cu predarea efectiva la clasa… Opinia mea este ca școala online nu poate da rezultate in invatamantul gimnazial… E doar o amagire ca facem si noi ceva… Oricum notiunile trebuie reluate si explicate, cand va fi posibil…

Profesoara de limba romana
Platforma școlii

ln ceea ce priveste școala online, eu am folosit platforma scolii, emailul si whatsapp-ul. Am intrat online deocamdata doar cu clasa mea pentru a ne revedea si a discuta. La disciplina mea am trimis materiale audio-video si fise de lucru claselor terminale pe platforma scolii, urmand ca dupa Pasti sa trimit si celorlalte clase. Elevii interesati, nu in numar foarte mare, mi-au trimis fisele rezolvate pe email sau whatsapp. Fisele si înregistrările audio-video se gasesc pe platforma scolii si pot fi vizualizate de dumneavoastra. Cat despre capturile de ecran, nu stiu cum sa le obtin si nici nu am avut inspiratia sa fac poze cand am intrat online.

Urmeaza sa fac si acest lucru tot dupa Pasti. Despre problemele intampinate pot sa va semnalez conexiunea slaba care a facut dificila comunicarea si au existat si unii elevi care nu au reusit sa se conecteze chiar daca le-am dat indicatiile necesare. Din ceea ce am observat, interesul elevilor din clasele terminale nu este foarte mare pentru acest tip de invatare. Nu poate inlocui cu succes munca din clasa. A fost mai mult decat nimic si asteptam cu speranta sa ne intoarcem cat mai curand la catedra. Sanatate si sarbatori cu toate cele de folos!

Profesoara de limba franceză
Ținem legătura cu ajutorul tehnicii

In acestă perioadă am tinut legătura cu elevii mei cu ajutorul tehnicii 🙂 Astfel am invitat pe domnii profeosri care predau la clasa mea pe grupul clasei creat pe Facebook, pentru a le posta elevilor ce activitate suplimentară au de făcut în acestă perioadă la orele de curs. Eu am trimis anumite informări legate de Covid-19 sau alte teme legate de scoală, dar şi de religie, viată etc.

De asemenea pentru clasa unde sunt diriginte am creat şi o clasă virtuală pe clasaviitorului.ro, am timis activităti, am tinut legătura cu elevii prin videoconferită (meet), dar din păcate putini au putut participa online (direct). Cu celelate clase (V-XI) am ţinut legătura cu ajutorul grupurilor de conversaţie create de către diriginti unde am trimis anumite prezentări PPT Pascale, Rebusuri, Informări ale Sfintei noastre Biserici, Pricesne de Paşte, etc.

Elevii mi-au răspuns la activităţile propuse postănd și trimitându-mi imagini cu rebusurile rezolvate, cu desenele făcute, cu rugăciuni şi sfaturi pentru cei dragi. Eu i-am notat pe fiecare suplimentar în agenda mea. Din păcate nu toti elevii au acces la internet, iar cei care îl au folosesc preponderent telefonul, ceea ce îngreunează aceste activităti online, practic nu reuşesc să deschidă Powerpoint-uri, nu au Word instalat pe telefon. Nu mai spun de imprimantă pentru a putea lista fişele de lucru, dar au lucrat cum au putut. Am descărcat şi o mare parte din activitătile făcute de elevi (eu am apreciat originalitatea şi implicarea acestora).

P.S. Sincer abia aşteptă să incep activitatea didactică faţă în faţă. Nădăjduiesc să se termine căt mai repede acestă pandemie. Toate cele bune!

Profesorul de religie
Conectarea cu elevii

Conectarea cu preșcolarii în situația izolării la domiciliu.

Este o perioadă care ne supune la grele încercări, atât din punct de vedere fizic, dar mai ales emoțional. Situația se complică și mai tare dacă avem copii, care dintr-o dată sunt obligați să stea acasă. Ei sunt departe de prieteni și cunoscuți, departe de programul lor zilnic care include mers la școală sau grădiniță, socializare cu colegii, activitati sportive sau de relaxare, plimbarea în parc sau la locurile de joacă, mersul la cinema sau teatru. Ne confruntăm cu o situație fără precedent la nivel mondial. Ne sunt testate răbdarea, luciditatea și empatia, sprijinul reciproc.

Ca educatoare, port responsabilitatea dezvoltării inteligenței emoționale, a socializării și a pregătirii  pentru școală a unui număr de 25 preșcolari. Fără a dispune de platforme educaționale, fără a avea o rețea de comunicare online de care să beneficieze toți copiii, am căutat mijloace simple, la îndemâna mea și a părinților, pentru  a le facilita comunicarea și socializarea cu copiii în  această perioadă. Pentru a trece la acțiune am căutat răspuns la o serie de întrebări: Ce fac? Cum fac? Cu cefac? Cu cine fac? Când fac?

Am avut discuții cu părinții prin  telefon, messenger, whatsap, sms. Am ajuns de comun acord să comunicăm pe messenger pentru a oferi posibilitatea  tuturor  să fie conectați la informați. Am sugerat părinților o serie de activități cu copiii prin trimiterea de videoclipuri, modele de lucru la abilități practice, jocuri de mișcareîncasă, modele de desene  având  în  vedere și disponibilitatea acestora. Preșcolarii au nevoie de sprijin necondiționat în eficientizarea  actului educativ  ș  iobținerea  finalităților educative.

Postările făcute sunt în funcție de tema anuală, tema săptămânii sau a proiectului tematic. Tematică variată (primăvara, Paștele, forme geometrice, apa, lumea insectelor) ilustrată în diferite modalități (povești, desene animate, desene, etc). Am folosit resursele găsite pentru copiii de această vârstă pe site-urile de specialitate si youtube.

Profesoara pentru învățământ preșcolar
Lucrul invidual sau in grup?

Messengerul are totusi ca dezavantaj faptul ca nu permite decat 8 participanti per sesiune video si, uneori, bruiajul. Discordul, de asemenea, s-a dovedit o aplicatie utila, un suport audio foarte bun, bruiaj zero si fara limita de participanti, insa greu accesibil unor copii care nu s-au putut conecta la server. Referitor la elevii participanti, „schema” celor interesati nu s-a schimbat comparativ cu cea de la clasa traditionala, cu alte cuvinte… tot „acelaşi” copii manifestau interes, n-as putea spune ca școala online i-a motivat in plus pe copiii cunoscuti oricum ca fiind „pasivi” la orele obisnuite 🙂

Pe mine, personal, perioada aceasta de interactiune virtuala mi-a confirmat niste asteptari. De pilda, faptul ca elevii sunt receptivi, implicati si lucreaza cu responsabilitate cand sunt solicitati individual, nu in cadrul grupurilor. Toti copiii pe care i-am solicitat in privat au lucrat temele date. Cu alte cuvinte este diferenta dintre „Copii, va rog sa lucrati subiectul 3 de la pagina cutare” (unde dupa o zi nu am primit nimic) si „X, te rog sa lucrezi urmatoarele….” iar X s-a conformat intr-un timp scurt, deşi nu stiu in ce masura are vreo insemnatate aceasta constatare.

Profesoara de limba engleză
Resurse noi

Va spun, cu sinceritate, ca din toata povestea asta, cea mai castigata m-am simtit eu, fiindca am gasit niste super site-uri pe domeniul invatarii limbii engleze, pe care le- am salvat si din continutul carora imi propun sa pun in practica, cu drag, insa dupa reluarea orelor obisnuite. Sunt de parere ca invatamantul la distanta poate fi extrem de util si de rodnic, dar corelat cu cel clasic. Nu suntem pregatiti sa le dislocam si nici nu cred ca se vrea. Nimic nu poate inlocui vibratia si aerul viu al unei clase asa cum este ea…

Ce am atasat aici le-am trimis individual copiilor: un quiz online reprezentand un exercitiu cu raspunsuri multiple, elevii rezolvandu-I (cu screenshot) si ulterior transmitand cat timp au alocat rezolvarii testului si in ce masura acesta i-a ajutat (deloc/ putin /mult). Testul respectiv continea note explicative proprii pentru fiecare eventuala eroare comisă de către elevi (practic, ei nu erau ajutati de mine in mod direct), ci de către programul virtual, iar unii copii au fost f f incantati. Aici am feedback ul lor anonim, daca doriti va transmit in privat lista cu repondentii. Pana la urma, m-a preocupat eficienta invatarii online corelată tipul acesta de exercitiu si nivelul de interes al copiilor.

Profesoara de limba engleză
Probleme

Am lucrat pe toate platformele, mai mult pe messenger. Am făcut în fiecare săptămână, în zilele de luni, miercuri şi vineri, pregătire pentru bacalaureat cu 12b şi 12c. La 12b au întrat, de regula 6 elevi iar la 12c 3. Am rezolvat câte un test pe zi, inclusiv cele 5 trimise de minister. Cu un număr redus de elevi se poate face pregătire cu uşurinţă. Pentru un număr mare de elevi este mai dificil şi este important ca elevii sa fie implicaţi.

Elevii pot ieşi voit sau pot fi probleme cu netul. La clasa mea, 6a, au intrat 21 de elevi şi am făcut 3 grupe de câte 7. La geografie se pot trimite cu usurinta: teste, filmuleţe, hărţi, ppt-uri. Cu toate celelalte clase am intrat cel puţin o data, de regula cu un număr redus de elevi. S-au descurajat când au Inţeles ca nu se pot preda lecţii noi.

Profesorul de geografie

O problemă întâmpinată o reprezintă dezinteresul unora de a comunica pe platformele propuse.

Profesoara de discipline tehnice – mecanică
scoala online
scoala online prin internet
Atmosfera mai destinsă

1.In ceea ce priveşte școala online am folosit la început messengerul, apoi skype, iar în final şi platforma şcolii. Am preferat întâlnirile video şi audio în cadrul cărora am lucrat împreună cu elevii. Am încercat astfel să evit ca acestia să primească prea multe sarcini pe care să le rezolve singuri. Am folosit în special manuale şi auxiliare. Nu am încărcat foarte multe fişe pentru a nu transforma această modalitate de lucru într-un factor de risc pentru copii. Majoritatea dispun doar de telefon. Cel mai mult a lipsit feedback-ul live al elevilor, în rest lucrurile au mers bine.

2. Elevii au fost în mare măsură interesaţi, au participat cu plăcere, atmosfera a fost mai destinsa faţa de cea de la şcoală. Aşteptau cu nerăbdare cursurile on line din ziua respectivă. Am constatat însă faptul că, după ce au aflat că nu se va preda, unii dintre ei au intrat mai rar.

Profesoara de limba română
Zoom

Eu comunic cu elevii pe Zoom. Le trimit link-ul cu invitatia, am fixat orele de pregatire. Am facut poze, ca sa am dovezi.

Profesoara de limba română

Am folosit aplicaţia Zoom cu clasele 7A,9B,10B,11A iar cu restul platforma şcolii, în perioada 19.03-3.04.2020. Au participat un număr redus de elevi(2-10), am făcut recapitulare, s-au dat teme care au fost verificate şi corectate. S-au folosit fise de muncă independenta, materiale ajutătoare. Elevii prezenţi au fost activi, interesaţi si incântaţi ca am reusit să menţinem legătura. De asemenea, m-au informat că au colaborat cu colegii care, din motive întemeiate, nu au putut sa ne fie alături pe parcursul activităţilor. Menţionez că pe perioada vacanţei mi-au cerut permisiunea de a face o pauză. Sperăm să reluăm activităţile în această perioadă de suspendare a cursurilor. Vă mulţumesc şi vă urez întregii familii sănătate si Doamne ajuta!

Profesoara de limba franceză
Elevii sunt receptivi la metode noi

Din cauza situatei actuale (care pare fără sfărşit), școala online este singura modalitate de a păstra legătura cu elevii. Am folosit Whatsapp, platforma şcolii şi e-mail. Cred că se pot folosi pentru aprofundarea noţiunilor de gramatică şi vocabular a limbilor moderne. Elevii au fost entuziasmaţi, receptivi la metode noi, moderne de aprofundare şi acumulare de cunoşfinţe noi.

Profesoara de limba engleză
Chimie in pandemie

În acest an școlar predau disciplina CHIMIE la clasa a IX-a D, profesională, CHIMIE la clasele a XI-a D și a XII-a D și FIZICĂ la clasa a XII-a D, liceu tehnologic.

Ca urmare a suspendării cursurilor începând cu data de 11.03.2020 și a sugestiilor primite din mai multe surse, am reușit să aduc elevii în grupuri (clase virtuale) pe messenger. Pentru clasa a XII-a D am creat o clasă virtuală pe platforma școlii, dar au reușit să intre doar 2 elevi din cauza lipsei tehnologiei necesare. Au telefoane mobile și nu tocmai performante. Elevii au telefoane mobile pe care le folosesc și pentru rețelele de socializare. Nu sunt întotdeauna încărcate. Sunt rare cazurile în care elevii de la tehnic au calculator acasă cu conexiune la internet.

Clasele s-au realizat destul de ușor ca grup pe messenger. Mai greu a fost să fie determinați să lucreze ceva, aproape imposibil să fotografieze și să posteze ce au lucrat. Sunt însă dispuși să stea de vorbă, să-și împărtășească temerile, frustrările. Au nevoie de contact uman, vor la școală. Elevii de la tehnic vor la școală! Cei din clasa a XII-a D sunt îngrijorați de eventualitatea înghețării anului școlar, mulți deja sunt ca și angajați. Unii cred că au muncit și în această perioadă.

Profesoara de Chimie și Fizică
Problemele vechi se agravează

Elevii de la tehnic, în majoritate, sunt copii care au luat note mici la EN sau nu au trecut prin acest examen. Scriu cu multe greșeli și atunci când se corectează reciproc apar tensiuni. Am evitat să corectez greșelile de scriere, am fost mulțumită doar de reacția lor, unii au șters mai târziu comentariile.

Chimia și Fizica la clasele de tehnologic nu pot fi abordate cu seriozitate și sistematic în școala online. Clasele au elevi cu CES, care necesită abordare de tip “față în față”.

Clasa a XII-a D la disciplinele chimie și fizică au predat referate și au dat teste, deci sunt note. Pentru că urmau să aibă săptămânile de instruire practică comasată și trebuiau să termine anul școlar mai devreme, teza lor la fizică era programată la sfârșitul lui martie. Clasa a IX-a D: au dat două teste și unii elevi au note puse la examinarea orală. La clasa a XI-a D unii elevi au note la examinarea orală, au predat referate și au un test dat la începutul lui martie.

Fiindcă că mă ocup de pregătirea elevilor pentru două concursuri școlare Sanitarii pricepuți și Știu și aplic acum câțiva ani am creat cele două grupuri pe messenger. Nu s-a știut că în acest an nu vor mai avea loc aceste concursuri cu participare directă până acum vreo săptămână. Elevii implicați au fost supărați inițial, dar acum sunt mulțumiți că sunt sănătoși, vor mai fi ocazii de a participa.

Cred că atât profesorii, cât și elevii abia așteaptă să se reîntâlnească în zile mai bune la școală.

Profesoara de Chimie și Fizică
Tehnologia implica munca de documentare si studiu individual

Eu, la disciplina TIC am folosit comunicarea pe Skype, chiar in prima saptamana cu cativa elevi din clasa a XII a cand le-am indicat de unde sa lucreze pentru competente digitale. Nu au revenit cu intrebari, au transmis mai departe colegilor site-urile pe care gasesc modele cu subiecte de competente si modele de ECDL care ii ajuta sa se pregateasca. O parte dintre subiecte au si baremele de corectare.

Tehnologia, in ceea ce priveste disciplina TIC, este recomandata deoarece implica munca documentare si ii ajuta sa fie autodidacti. Am feedback de la elevii mei din clasa a IX care au lucrat la geografie si franceza. Avand in vedere faptul ca s-a lucrat pe calculator, ei au fost incantati si au afirmat ca nu a fost dificila comunicarea.

Profesoara de TIC
Lipsa competențelor de predare online

În ceea ce mă privește, trecerea la școala online ne-a cam luat pe nepregătite pe mulți dintre noi. Noi, profesorii, nu avem competențe pentru a preda online, nu știm să facem conținuturi, animație sau filmulețe, sesiuni video live etc. Consider că trecem printr-un proces nou de învățare, atât noi, cât și elevii noștri.

Pentru început, încă din primele zile am încercat să iau legătura cu elevii mei prin messenger, pe grupurile existente unde am fost invitată, sau eram deja în acele grupuri. Ce pot să spun despre lucrul pe aceasta aplicație este că le trimiteam elevilor fișe de lucru recapitulative, urmând apoi să primesc rezolvările lor pentru a fi corectate.

Problema cea mai mare este că nu toți elevii dispun de telefoane mobile proprii, tablete sau calculatoare. Dintr-o clasă de 31 de elevi, mă conectam la școala online doar cu 14, 15. Restul motivau că nu au internet tot timpul sau deloc, nu au telefoane proprii, trebuind să împrumute telefonul părinților, lipsa conexiune internet, etc.

Din momentul în care am primit id-urile și parolele pentru platforma Clasa viitorului, mulțumim domnului Marius Drăgoi pentru implicare, munca și sfaturi, a urmat un alt proces de învățare de ambele părți. De data aceasta pot spune că elevii au fost nerăbdători, implicați, încântați să se vadă și să se audă. Am organizat sesiuni live pentru început durata a fost de 60, 70 de minute. Apoi am redus sesiunile la 45, 50 minute. Am postat elevilor pe Classroom fise de documentare, fise de lucru, fise de evaluare pe care elevii le lucrează, urmând ca la sesiunea pe Meet să verificam, să corectam, să completam.

Profesoara de limba franceză
Aprecierea și încurajarea elevilor

Îi apreciez mereu și îi încurajez pe elevii care intra pe platformă, care lucrează și postează ceea ce au lucrat. Dar sunt destui elevi care nu intră, care nu au arătat interes pentru școala online până acum, care nu intră din motivul de a nu face teme, motivând că nu au internet sau calculator.

În ceea ce mă privește nu consider pe termen lung acest mod de învățare. Fără predarea de noi conținuturi, fără feedback nu se poate avansa. Nu mai vorbesc de inegalitățile care apar între elevii care au parte de acest tip de învățare care au resurse, care pot accesa astfel de instrumente de învățare, și cei care nu au acces la internet sau care nu au laptopuri sau telefoane care să le permită conectarea. 

Consider că trebuie să îi ținem cumva legați pe elevi de școală în perioada asta, prin școala online, să stăm de vorba cu ei, să ne ținem ocupați, să le transmitem încrederea că suntem în continuare alături de ei, mai ales celor care anul acesta vor avea examene. Ne gândim că vom reveni la normalitate cât mai curând posibil.

Profesoara de limba franceză
Elevii se descurcă mai bine decât profesorii

Lucrul cu elevii a fost benefic de ambele părţi, deoarece astfel, am menţinut o comunicare activa şi o legătură permanenta cu clasele la care predau dar, cu precădere, la clasa la care sunt dirigintă. Am folosit WhatsApp, messenger, Skype, Zoom şi inclusiv platforma scolii. La început nu a fost uşor, dar elevii sunt foarte receptivi si se descurcă mai bine ca noi.

De asemenea, am folosit fişe de lucru pentru recapitularea şi fixarea cunoştinţelor predate în semestrul al doilea, până la 10 martie. Am mai folosit PPT – uri, filmuleţe iar elevii au făcut proiecte şi fişe de portofoliu, ce urmează a fi evaluate când ne vom vedea la cursuri.

Din păcate, există în fiecare clasă un numar restrâns de elevi care nu au avut acces la aceste mijloace de comunicare, din lipsa accesului la internet sau a telefoanelor performante. În situaţia dată, consider că elevii au fost incântaţi de acest mod de comunicare dar, majoritatea şi-au exprimat regretul de a nu fi prezenţi la şcoală. Cu speranţa că totul va fi bine şi ne vom vedea cu toţii sănătoşi la şcoală, vă urez un Paşte liniştit şi luminat!

Profesoara de limba engleză
E greu tare

Scuzaţi-mi deranjul, trebuie obligatoriu să lucrăm pe platforma pe care ne-aţi trimis-o, ieri? Eu lucrez pe o platformă de aproximativ două săptămâni, dar nu am predat, am consolidat materia cu elevii, deşi e greu tare, se conectează puţini, au nevoie de ajutorul părinţilor, etc. Câteva poze cu albinuţele mele, online.

Cu scuzele de rigoare, răspund cu drag solicitării dumneavoastră. Școala online este destul de complexă pt elevii clasei a II a, dar cu ajutorul unora dintre părinţi am reuşit zilnic să ne întâlnim pe platforma Zoom, dar si pe platforma şcolii. S-au mobilizat greu, dar cei dornici de carte au răspuns solicitării mele, reuşind împreună să consolidam materia la Comunicare în limba română, Matematică, Dezvoltare personală şi unele provocări la Arte vizuale.

Profesor pentru învățământ primar
Concluzie

În concluzie, părerile colegilor în ceea ce privește școala online au variat de la „nu poate da rezultate la gimnaziu”, „elevii au fost încântați dar și-au exprimat regretul că nu sunt prezenți la școală”, la „elevii au fost nerăbdători, implicați, încântați să se vadă și să se audă”. Mulți colegi au remarcat că „elevii au fost în mare măsură interesați, atmosfera mai relaxată”.

Ca probleme au fost semnalate faptul că nu toți elevii au calculatoare, tablete sau conexiune la internet. Perioada aceasta este considerată de majoritatea profesorilor ca un proces nou de învățare atât pentru elevi, cât și pentru profesor. Colegii au fost de acord că în această perioadă este foarte important să păstrăm legătura cu elevii, să stăm de vorbă cu ei, să ne ținem ocupați, să le transmitem încrederea că suntem în continuare alături de ei, mai ales celor care anul acesta vor avea examene și să ne gândim că vom reveni la normalitate cât mai curând posibil.

Director, Profesor Constantin Tanasă

Liceul tehnologic Oltea Doamna Dolhasca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.