Raport de vizită la Școala Generală Burla – 5.09.2019

În ziua de 5 septembrie 2019 a avut loc la Scoala Gimnaziala Burla vizita Expertului de Monitorizare DEDICAT Ștefan Colibaba de la Fundația EuroEd Iași.

Selectam informații din raportul de vizita, întocmit de expert ulterior:

 În vederea pregătirii logistice a vizitei, am pregatit materialele necesare și am contactat conducerea școlii pentru a asigura spațiul de desfășurare și programul, precum și pentru a discuta aspectele urmărite. De asemenea, am contactat prin email și telefonic mentorul (M35) și 2 din cei 4 mentorati din grupa care îmi revine în cadrul rețelei – vezi lista de prezenta.

Vizita

În dimineața zilei de 5 septembrie 2019 m-am deplasat la Scoala Gimnaziala Burla din jud.Suceava, unde m-am întâlnit cu mentorații 31 și 57 (Juravle, respectiv Secrier). În fapt, intalnirea si discuția propriu-zise au avut loc la Gradinita din Burla, unde activează cele doua mentorate, unitatea fiind coordonată de Scoala Gimnaziala. Cu conducerea unității, dir. Liliana Sasu, care este și mentorul din rețeaua de mentorat a proiectului DEDICAT, m-am întâlnit ceva mai tîrziu, prezenta dumneaei fiind solicitată la prima ora la ISJ Suceava cu statele de funcțiuni.

Principalul aspect al discuției cu cele doua mentorate a fost găsirea unor modalități eficiente de optimizare a comunicării pe platforma proiectului în vederea îndeplinirii sarcinilor de lucru care țin de completarea fișelor din Portofoliu. În acest context, am convenit cu cele doua mentionate prezente sa comunicăm, cel puțin pînă la reglarea situației, prin intermediul camerei de discutii de pe platforma si chiar prin emailul personal pentru a le facilita accesul neîntârziat la materialele necesare în vederea îndeplinirii cerințelor stabilite pentru toti mentoratii din rețea. Am stabilit încă o data produsele pe care urmează sa le posteze ca evidente ale procesului de mentorat și dezvoltare profesională, respectiv în vederea înregistrării si evaluării acestora de către expertul de monitorizare.

Gradinita Burla dascali dedicati
Gradinita Burla dascali dedicati

În privința activității instructiv-educative, cele doua mentorate au menționat dificultățile create de refuzul părinților din comunitatea romă de a-și trimite copiii de vârstă prescolară la gradinita în lipsa unor stimulente și/sau penalitati stipulate în legea educației. Rezultatul este adesea abandonul școlar la vârsta mica, exact genul de situație careia i se adresează inițiativele din categoria proiectului DEDICAT. Am discutat cu mentoratele diverse modalitati de actiune și sperăm sa existe rezultate ceva mai încurajatoare reflectate în centralizatorul absentelor în anul școlar care va începe curând. De mentionat ca mentoratele care nu au fost prezente, Lazuca si Marocico (55, 56), sunt cadre didactice suplinitoare și nu exista certitudinea că vor reveni la aceeași unitate școlară din toamna, ceea ce pune sub semnul întrebării posibilitatea continuării activității în cadrul rețelei de mentorat. Acest aspect va fi clarificat în perioada imediat următoare, când vor fi definitivate incadrarile pe posturi.

În discuția cu mentorul, prof.Liliana Sasu, director al unității școlare, am solicitat o mai mare disponibilitate pentru activitatea de mentorat și am sugerat implicarea propriilor mentorate în rezolvarea problemelor de natura tehnica/utilizare a platformei cu care se confruntă. A fost o întâlnire utilă din perspectiva scopurilor urmărite în proiect, care va conduce, sperăm, la măsuri de eficientizare a prevenirii abandonului școlar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.