Ziua internațională a cititului împreună

Într-o lume tot mai izolată, mai puţin dispusă pentru socializare (din motive de timp sau preocupări ) cooperarea între factorii educaţionali: grădiniţă – parinti devine necesară. Se impune şi ca obligaţie morală din partea acestora, pentru a favoriza socializarea copiilor, pentru a-i familiariza prin exemple şi modele cu adevăratele valori ale spiritualităţii umane. Ziua internațională a cititului împreună este o bună oportunitate de consolidarea a relației grădiniță – părinți.

Ce este ziua internațională a cititului împreună?

Pe de altă parte calculatorul şi lumea sa virtuală fascinează copilul, îndepărtându-l tot mai mult de semenii lui, de cuvântul scris, de ceea ce ne-a fermecat şi nouă copilăria – poveştile.

 Aşadar, astăzi mai mult ca oricând, este de datoria grădiniţei  să deschidă uşa fermecată a tezaurului poveştilor pentru copii şi să-i conducă pe aceştia în orizonturi fantastice alături de FEŢI-FRUMOŞI şi ILENE COSÂNZENE în luptele cu forţele răului – zmei, balauri, etc.

Contactul cu povestile conduce la dezvoltarea gustului pentru frumos, la îmbogăţirea vocabularului, la creativitate.

Participand la Ziua internațională a cititului, intrând ,,În lumea poveştilor”, copiii vor învăţa să deosebească binele de rău, adevărul de minciună, faptele bune de cele rele; vor deveni mai atenţi, mai sensibili, încep să dezvolte concepte morale.

Considerăm că un astfel de proiect este şi va fi atractiv pentru copii, le dezvoltă capacitatea de muncă în echipă, pentru realizarea unei sarcini, contribuie la însuşirea unor norme de comportare corectă, atitudinale, dezvoltă imaginaţia, creativitatea şi gustul estetic.

ACTIVITĂŢI PROPUSE 05.02.2020:

  • Li s-a propus părinților sau bunicilor sa le citească acasa copiilor o poveste
  • Preșcolarii vor desena o imagine ce reprezinta un fragment din poveste
  • Copiii vor povesti la grădiniță ce le-a plăcut cel mai mult din povestea citita
  • Se vor aduna toate desenele și se va realiza un album cu povesti
SCOP

Dezvoltarea imaginației,  creativității și a limbajului  copiilor  de  vârsta preşcolara  prin intermediul povestilor.

OBIECTIVE: Prin activităţile ce s-au stabilit a fi efectuate cu copiii se doreşte ca:

  • să manifeste interes pentru creaţiile literare de genuri diferite;
  • să analizeze mai profund caracteristicile unui personaj;
  • să urmărească scenete, povesti, povestiri;
  • să lucreze cu plăcere în echipă în vederea realizării unui scop comun.

 EVALUARE:

  • fotografii;
  • desene realizate de către copii
  • album cu povesti realizat de fiecare grupa; 

COORDONATORI PROIECT:

  • Prof.inv.prescolar: Angelica Uncescu
  • Prof.inv.prescolar: Mihaela Maftei
  • Prof.inv.prescolar: Silvia Apetrechioaie
  • Educatoare: Manuela Purnichi
  • Prof.inv.prescolar: Georgeta Nechifor

PARTENERI:

  • Director: Prof. Liviu Grigore

Școala Rotunda

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.